Somewhere over the rainbow

Lördag 18 oktober. Det är idag det. Hockey på TV, jobb i bakhuvudet, ljus på bordet och lite längtan i hjärtat. Inte längtan efter måndag ifall ni trodde det ;) Inte för att jag har något emot arbetsveckan, men nog kan vi vara eniga om att helgen vinner med hästlängder i en omröstning gällande veckans bästa delar.

Seriöst. Brynäs gjorde just mål i boxplay. Precis efter att de nästan gjort ett mål i boxplay. Ja okej, så just nu längtar jag främst efter Modo-mål. Första perioden var betydligt roligare att titta på. MEN, jag är ingen medgångssupporter - heja Modo!

I övrigt finns det tokmycket att se fram emot så här på senhösten/vintern:
- till veckan blir det eventuellt live-hockey
- v.44 har eleverna höstlov, missförstå mig rätt - det är praktiskt med lite extra planeringstid för att få ordning på torpet.
- första veckan i november drar jag och syster till Skinnskatteberg och hälsar på Vikingen
- någon gång väldigt snart planerar jag att ägna en helg i Kiruna med bästa Elna (o Bertil om han är åter i Norrbotten)

Och det är bara början, snart är det advent och innan vi hinner blinka är vi framme vid jul. Galet. Skulle inte förvåna mig om vi knappt hinner blinka igen innan sommaren är här! Tiden springer när allt flyter på!

Nog om det, dags för lite squats...mina ben kanske tackar mig en vacker dag - dock inte idag. Over and out people! //Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback