Konsten att ha flera "hem"

Hej på er! Ikväll fanns utrymme för lite filosoferande, så då kör vi! Misstänker att jag avhandlat ämnet tidigare, men i så fall blir det en favorit i repris ;) Jaha, vad tänker jag svamla på om då? Jo, det här med "hem".

Så sent som i eftermiddag uppstod förvirring när jag konstaterade att "jag åker hem på några dagar och så kommer jag hem igen i augusti". Jo. Precis så. Med detta kan vi konstatera att det finns nackdelar med att ha flera, i mitt fall cirka fyra, "hem". Det kan lätt uppstå viss förvirring i samtal, framförallt samtal med personer som har en starkare anknytning till det ena eller andra hemmet.

Innan ni nu börjar gnälla på allt krångel som uppstår av att ha många platser som benämns "hem" , vill jag påkalla er uppmärksamhet och se dilemmat från den ljusa sidan. Är det inte helt fantastiskt att ha flera platser som är trivsamma på en nivå som får en att kalla det sitt hem? Är det inte fantastiskt att ha flera platser där man känner att man hör hemma och framförallt, är det inte fantastiskt att ha flera platser där man bemöts av sådan värme, glädje och kärlek att man talar om platsen som sitt HEM?! Det tycker då jag!

Medan jag sitter här och skriver inser jag att jag borde lägga till ett femte hem på listan; Kiruna! På tal om Kiruna ska jag inom en snar framtid bege mig dit för att hälsa på de bästa Kirunaborna och hämta ut en bil. Efter det blir det till att svänga förbi hemma (Malmberget) innan jag tar en sväng till syster i Junis och därefter drar vidare hem till skogen. It's a plan gott folk!

Med det sagt är det dags att tänka till kring morgondagen, brandutbildning och institution svärd står på schemat innan jag tar semester :) På återläsande! //Elin







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback