Lugna lördag

Innan jag tappar bort er i en djungel av ord vill jag påpeka att det är hockey ikväll. Modo spelar mot Luleå. I Luleå. Och här sitter jag. I Malmberget. Nej jag är inte bitter! Jag ska på hockey i Luleå i november. I november. Inte nu. Då vet ni.

Imorse löste jag Melodikrysset, har fått blodad tand sedan jag var i Kiruna. Det gick inte överdrivet bra men några rader tog jag, några googlade jag och för att lösa övriga använda jag min "ring en vän"-lina :P

Det regnar ute, vilket säkert kom som en överraskning för er. Eller? I mina hemtrakter har det regnat så mycket de senaste dagarna att såväl människor som vägar verkar flyta bort. Nu har alltså regnet nått oss. Tur att jag bor på ett berg, på nionde våningen dessutom.

Ni som läser detta kanske får för er att jag är en smula bitter idag. Om så är fallet kan ni inte ha mer fel. Jag är nämligen ganska ordentligt bitter. Svar ja, bitterheten sitter i från i torsdags då vi torskade mot Leksand. Bäst vi vinner i eftermiddag, för min skull men kanske främst för min omgivnings skull. Mm...förlorar vi finns det en viss risk att jag är bitter minst till tisdag. Men klart vi ska vinna, heja Modo!

Med tanke på glesheten mellan mina inlägg misstänker jag att jag inte hunnit avhandla hur helgen i Ångermanland var. För att spara mig, men framförallt er, lite tid så ska jag hålla mig kort: den var kung!

Apropå sådant som är kung, såg ni Dobidoo igår kväll?! INTE?!?!?! Ni måste vara galna. Helt epic avsnitt med David Lindgren, Peter Johansson, Amy Diamon och Hanna Lindblad. KUNG helt enkelt, se det! Nu. Inte sen. In på SVTplay, NU gott folk! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback