Hoppsan hejsan

"Jag håller mig till sex rådgivare. (De har lärt mig allt jag kan.) De heter Vad och Varför, När och Hur, Var och Vem." Rudyard Kipling

På tisdag är det första oktober. Som i första dagen i årets tionde månad. Första oktober som i tre månader kvar av 2013...och jag som fortfarande kan råka skriva 2011 än. Tokigt.

Till veckan får Gällivare finbesök i form av min lillasyster. Måste säga att hon tajmar väldigt bra med tanke på att det är Kanelbullens dag då, fest på fredag med andra ord ;) Inte nog med att det är Kanelbullens dag på fredag, ett av våra härliga kusinbarn fyller år då :D Känns lite tråkigt att inte få träffa honom då, men det är som tur är inte så långt till jul :)

Bara fyra veckor kvar till att eleverna tar höstlov, alltså fyra veckor till att vi ska fortbilda oss ända upp till öronen. Ska iväg en sväng till Kiruna så jag tror jag ska passa på att hälsa på bästa Elna och morbror Bertil, får ta de chanser som ges! Inte nog med det, veckan efter är vi några som åker till Luleå på UF-konferens. Fortbildning för hela slanten med andra ord, man kan aldrig lära sig för mycket!

Kan meddela att jag konstaterat att jag ännu inte riktigt återfunnit min balans i livet. Förra helgen konstaterade jag att det var ett positivt tecken att jag kände ro att måla naglarna (wow...not) men i veckan insåg jag att jag nog ändå inte har nått full ro-nivå. Jaha, tänker ni kanske, vad har du hittat för mått som är mer talande än nagellacksmålande? Ja ni, det ska jag tala om för er: hockey. Jag såg hela torsdagen fram emot att få komma hem, varva ner och sedan följa Modos match...som de uppenbarligen inte skulle spela. Så kan det gå. Däremot är det match ikväll 18.30 och den ska minsann följas!

Bortsett från att jag uppenbarligen inte har ordning på min hockey-radar flyter det på och jag vet inte hur ofta jag sagt det men jisses vad tiden går fort. På drygt 1½-2 veckor har jag bott här i två månader och det känns fortfarande på sätt och vis som att jag flyttade hit igår. Å andra sidan känns det ibland som att jag bott här i hela mitt liv så det blir en fin kombination :P

Nu blir det till att ta itu med lite bedömningsjobb i ett par timmar för att sedan återgå till helgen, låter fint! //Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback