Close, but not close enough

Igår var det verkligen måndag. Inte nog med att börsen var kvar i lägenheten bara för att jag tänkt handla på väg hem från jobbet, när jag sedan for och handlade glömde jag köpa Hockeybibeln. Den inhandlades dock idag så nu är allt lugn och ro. Inte många dagar kvar till SHL-premiären nu alltså!

Träningsmatch mot Skellefteå AIK pågår i detta nu och rapporterna är inte alltför roliga om jag får säga det själv. Tur det är min egen blogg så att jag kan bestämma sådant själv. Modo ligger för tillfället under med 0-3. Not great.

Såg att vi tagit in en snubbe på try out-kontrakt också, måste minsann se till att uppdatera laguppställningen på whiteboarden.

Har ni någon gång tänkt på hur sanna vissa klyschor är? Till exempel, "var mot andra så som du vill att de ska vara mot dig"? Så sant. Undra varför inte fler lever efter den principen egentligen. Eller också är det bara en del folk som har en intressant bild av hur de själv vill bli bemött. Vem vet.

Nu börjar hösten komma på riktigt, stackars fåglarna i Svanparken ser ut att frysa när jag passerar dem på morgonen. Duvorna är som ena ruggugglor där de sitter och försöker burra upp sig. Nä ni, snart är nog vintern här ;) Tur att jag ändå tycker om vintern. Får se om jag fortfarande gör det när den lappländska vintern slår till :P

Så lever livet vidare, på återhörende! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback