Stairway from hell

Fick igår höra talas om att det finns en väldigt lång trappa på Dundret...närmare bestämt en trappa som består av 539 steg. Idag räknade jag trappstegen på vägen till mitt arbetsrum...det var sammanlagt 20 stycken. Det innebär att 539 steg är cirka 27 ggr så många. Sedan kan det vara så att jag i något svagt moment lyckades uttrycka något som tolkades som att jag påstod att jag skulle klara av att springa den långa trappen. Kan också ha varit så att jag sa det. Oklart, källorna talar emot varandra (läs jag och övriga) :P Tur i oturen att min kropp bestämde sig för att börja bli förkyld igår så att halsontet satte stopp för trappspringande denna vecka...men nu är jag faktiskt till och med lite taggad. Hm misstänker dock att jag kommer att bli besviken över hur långt jag tar mig. Å andra sidan hörde jag något om att jag inte kommer orka mer än 30-40 steg och då får jag se 50 som en bedrift men det är såklart 539 som är målet...japp.

Fick just meddelande från syster som i detta nu är 12,3 mil från Gällivare. Kanske hon är här till 22, då blir det helg på riktigt :D Efter att ha jobbat, städat, tvättat och så blev jag lite rastlös...vilket resulterade i en FB-konversation som spårade, på ett positivt sätt såklart ;) Jag och Vikingen tog en liten trip down memory lane hehe...Spice Girls, Aqua och hela kittet. Do I need to say more? Det tänker jag inte göra vilket som ;)

Nu ska jag åter gå till Idol och väntan på helgens awesomea sällskap :D Hej med er! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback