Mystery solved

För några dagar sedan när jag skulle betala hyran insåg jag att det står "Elinor" på min hyresavi. Till saken hör att det, när jag innan flyttet fick bostadspapprena hemskickade, stod Elinor på såväl kuvertet som kontraktet. Jag kontaktade då min värd och talade om att jag ville ha mitt namn ändrat innan jag skriver på kontraktet och vi kom överens om att jag skulle skriva på när jag flyttade in, nycklarna hade jag redan fått på posten.
 

När jag då flyttade in i augusti så skrev jag på kontraktet med rätt namn. Kanske dumt av mig att tro att det skulle innebär att post till mig från värden skulle ha rätt namn ;)

Inte första gången det händer, att folk skriver eller kallar mig Elinor Egnor. Oftast är det mest bara lustigt. Idag föll det dock ner ett paket på dörrmattan. Se bilden.

 
Då fnissade jag lite för mig själv och tänkte, vem är det nu som tyckte att det skulle busas med mig? Jag öppnar paketet och i är det doftvärmeljus och ett visitkort från butiken där de köpts. På det står det "Tack för din order", inget mer. Jaha tänker jag...jag hade mina misstankar och det visade sig att min andra var mer korrekt än min första :P Det var systeryster som kommit ihåg att jag funderat på att köpa doftljus a la kaffe eftersom jag gillar doften men inte dricker kaffe själv :) MEN nu kommer vi till det lustigaste med historien, hon svär (säkert vid Modos laguppställning) att hon skrev Elin Egnor på leveransadressen haha så återigen hade någon främling lite för bråttom när hen läste mitt namn ;)
 
Ljusen ska invigas ikväll i kombination med mina röda hm ja vad tusan kallas det värmeljushållare...det kanske dyker upp en bild någon dag men de inhandlades helgen syrran var här och är mycket fina! Så det blir Idol, grönsaksdipp och värmeljus efter en halv dags matlagande :P
 
 
Eftersom bloggen varit bildlös på senaste bjussar jag även på en bild från förra helgen när jag hade finbesök och en bild på gådagskvällens utsikt!
 
Det är helt okej att bo på nionde våningen måste jag säga ;) //Elin
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback