Mjau?

I helgen började jag fundera på att skaffa katt. Eller en kanin. Eller en råtta. Eller en iller. Väljer att tolka mina funderingar på att skaffa husdjur som en reaktion på att jag varit ifrån mina fyrfota vänner för länge. Men tänk vad mysigt det hade varit med en katt.

Å andra sidan tycker jag att alla som funderar på att skaffa djur borde fundera på hur egoistisk den tanken är beroende på vilken livsstil man har. Själv bor jag i lägenhet, vilket inte för att skaffa katt utan bara ett konstaterande. Jag är dessutom borta mest hela dagarna och i höst har många helger ägnats åt att åka iväg någonstans. Jag ser fortfarande inget egentligt hinder för att skaffa katt. Däremot har vi en sak till att räkna in i ekvationen. En katt lever ganska många år och frågan är då ifall jag vill ha katt om 5-10 år. Jag är inte riktigt säker och där känner jag att det vore egoistiskt att skaffa en katt för att forsla den vidare till ett nytt hem ifall jag "ledsnar". Som ni märker är jag inte riktigt överens med mig själv i frågan. To be continued helt enkelt.

Helgen är i alla fall över och syster har lämnat metropolen Malmberget, kvar lämnade hon mig :P Som vanligt går tiden alldeles för fort när man har roligt och tyvärr hade vi båda en del jobb/förberedelser som åt upp några timmar men i övrigt var det en kanonhelg.

I övrigt är jag förkyld. Halsontet har övergått till en konflikt mellan mig och min näsa. Jag vill andas genom den, den vill vara täppt eller snora. Men men, halsen är i alla fall bättre så jag hoppas att det här bara är något övergående. Vore trist ifall det blir värre i och med att jag ska till Lule på konferens onsdag-torsdag...

Mina nya glasögon har visst kommit men de får ligga och vänta på mig till på fredag. När jag ändå är nere på stan då ska jag råka gå förbi skobutiken och se ifall mina gröna drömskor är kvar...är de det ska jag se det som ett tecken ;) Nä jag ska faktiskt som steg 1. göra en budget och sedan ska jag organisera upp min achivement-lista. Det är bra grejor just so you know it. Seeeen kanske jag väljer att lyssna på ödet ;)

Nu ska jag inte göra som jag brukar göra på måndagar, med andra ord somna på soffan så att jag inte kan sova när jag väl ska göra det, utan jag ska ta tag med något så roligt som min bokföring. Det borde ni också göra. Hej så lääängeee! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback