In the sky

"Lyckan är som koks - en biprodukt" Aldous Huxley

Säg att de citat jag väljer att sprida här på bloggen skulle spegla my state of mind så att säga. Mm att det hypotetiskt sett skulle vara så att jag vill säga något, utan att behöva säga något, genom de citat jag väljer ut. Utgår vi från det så skulle det kunna vara så att jag är en gnutta bitter just nu. I detta nu. I det nu när HV71 för tillfället leder över Modo med 4-1. Efter ungefär halva matchen. Fast det vore såklart orimligt att tänka sig.

Va tusan, det är ju tisdag. Hade det varit en annan tisdag hade jag kunnat ta i så pass att jag hade kallat det världens bästa tisdag. För det är så det borde vara, tisdagar ska vara världens bästa. Men man får inte alltid som man vill eller hur? Och DÄR blev tisdagen just liiite bättre, tack Påhlsson!

Har ni tänkt på ironin i Modos måltorka? Att vi gör väldigt få mål men när det väl görs mål så är det moppekedjan (juniorerna) eller Påhlsson som inte lyckades sätta en enda kasse under förra säsongen. Haha okej, verkar som att det var självmål men jag håller ändå fast vid min tidigare observation. Okej, bara tre mål till då...

Förresten, längtar ni inte till OS? Läste att Sverige hoppas på att stå som arrangörer för vinter-OS 2022. Det vore grejor det. Ja inte är det överdrivet långt till OS i alla fall.

Verkar som att Possler fick målet, okej nu är jag officiellt förvirrad. Vi lämnar det helt enkelt och går vidare till helgen som kommer. Japp, det är faktiskt snart helg. Syster kommer på fredag så jag har tänkt att övriga veckan ska säga swooosch och sedan vara förbi. Ska bli trevligt med besök helt enkelt :)

Nämen dags att sluta försöka blunda för vad som händer i hockeyn...på återhörende! //Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback