Winter wonderland

Jag lovar, jag var nära på att lägga mig ner i en snödriva på vägen hem från jobbet. Det är betydligt mindre dramatiskt än vad det låter. Jag menar, vem vill inte lägga sig i en snödriva i en park med massa fina ljusslingor och när himlen är stjärnklar? You tell me! Men jag tog mitt förnuft till fånga och gick hem, det är inte bra att ligga i snö utan ordentlig klädsel och jag hade faktiskt inga täckbyxor på mig.

Jag blir kär varje gång jag går ut, kär i den vackra vintern. Okej, kanske inte varje gång men nästan så. I övrigt har jag påbörjat ett nytt syprojekt, ska sy en fodralaktig skapelse till mina USB-minnen. Får se hur bra det blir. Så har jag kommit fram till att jag ska investera i en strykbräda och ett strykjärn. Underlättar om jag ska steppa upp syandet också.

Nu när det kommit en helt okej mängd snö har jag gjort en iakttagelse. All snöskottning i Malmberget tycks ske på kvällar och nätter/väldigt tidiga mornar. Osäker på hur mycket jag uppskattar det. Dels eftersom det innebär att det inte är skottat på morgonen när jag ska till jobbet och dels för att det låter som att traktorerna är i mitt sovrum (som att det skulle hjälpa att bo på nionde våningen). Men anyways.

6:e november idag och flera "milstolpar" närmar sig. På måndag (11:e) är jag officiellt fast bosatt i Malmberget, helgen 23-24 kommer min tillfälliga sambo upp, 28 ska jag på HOCKEY (finally!) och sen då, jo då är det advent och allt pynt ska fram :D Crazy, det är nästan jul :O Nästan var väl att ta i men anyways. Hm nu börjar jag känna mig upprepande så auf wiederhören gott folk! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback