I see the light

Livet kan för tillfället sammanfattas med ett ord: examensarbete. Men om en vecka är arbetet inlämnat och då får vi lite andrum innan opponeringen och sen...ja nu är jag minsann snart "färdig" lärare. Person med lärarexamen om inte annat :) Ska skicka in examensansökan bara jag hinner skriva ut den, såklart var papprena hos SYV slut.

Idag får jag faktiskt andas lite också, vilket jag tack och lov verkar kunna. Blev småförkyld för några dagar sedan och har haft problem med täppt näsa men jag ska inte klaga, har varit rätt milt än så länge iaf. Imorse vaknade jag med fri andningsväg genom näsan, så skönt även om jag känner att förkylningen håller sig mer i halsen idag.

På tisdag är det Blodomloppet, vilket jag sett fram emot i typ ett halvår så jag kommer bli väldigt besviken ifall en förkylning sätter stopp för att jag ska kunna springa :( Ni får hålla tummarna för mig!

Har hunnit koka lingonsylt nu på morgonen, ska kolla upp närmaste cykelvägen till Ica Maxi och sen bestämma mig för ifall jag ska cykla dit före eller efter lunch. Kan tyckas ologiskt att cykla till Maxi för att handla när jag bor på Mariehem men...jag har ett par gratisgåvor att hämta ut på Maxi så det är lugnt värt det ;) Så for jag lite extra motion också, även om jag misstänker att min förkylning inte är intresserad av något sådant.

I övrigt har myggnätet åkt upp i fönstret, hatar verkligen getingar så även om risken är liten att de letar sig in när jag har fönstret uppe så eliminerar jag det helst helt. Märkte dock att kardborren har börjat lossna...well well det blir nog bra.

Så planen för övrigt idag är, förutom handlingen på Maxi, sätta om blommorna, jobba lite med examensarbetet i förebyggande syfte, laga lök- och potatissoppa, grovstäda lägenheten och köra lite hemmaspa tror jag minsann. Kanske göra krabbelurer (typ sockerkaka som plättar) också men vi får se.

Lördag idag, 25 maj om jag inte misstar mig, och nu är det inte många dagar kvar till juni. Om ni inte kunde räkna ut det själv så vet ni det nu ;) Bäst att ta tag i livet! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback