I see the finish line!

I augusti 2008 stod jag i trappen upp mot Aula Nordica och funderade över ifall jag gjort rätt val. Kön alla de som skulle skriva in sig och påbörja sin universitetsutbildning...ja den kön var lång. Gjorde jag rätt val? Svaret på den frågan var: Jag vet inte. Jag visste inte då och vet inte nu och kommer kanske aldrig veta men en sak vet jag och det är att det KÄNNS rätt!

Jaha har hon gått och fått solsting tänker ni kanske. Ja nästan. Lördagen den 27 april skrev jag omtentamen på koncernredovisning. När jag skrev den första gången, i november 2012, var det min sista ordinarie tenta på universitetet (ifall för den här gången) och när jag nu skrev den i lördag hoppades jag för allt i världen att det skulle bli min sista omtenta. And guess what? Min önskan gick i uppfyllelse, idag fick jag besked om att jag KLARADE TENTAN.

Ni anar inte vilken lättnad jag kände, var som att luften gick ur mig totalt och ska jag vara helt ärlig har jag efter beskedet haft lite svårt att kontrollera mina känslor haha

Nu är det examensarbetet kvar och sedan har jag nått mitt mål, lärarexamen. Det är steg ett för att kunna börja jobba med det yrke jag valt. Allt börjar med en bra lärare och det är mitt nästa mål att uppnå, att bli en bra lärare. Det här är bara början!

Nu ska jag lyssna på låten som fick mig att sitta och plugga trots att motivationen var slut, Eric Gadds Vi kommer ALDRIG att förlora! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback