Hello sunshine

En av mina systrar har förklarat för mig att jag inte kan bli arg, inte på samma sätt som henne i alla fall. Det ligger eventuellt något i det. Men idag är jag på så fruktansvärt dåligt humör så jag vet inte vad.

Solen skiner iaf och jag har äntligen tömt mobilen på bilder. Eller ja egentligen har syster gjort det åt mig då min mobil av någon anledning vägrat samarbeta med min dator. Men den kom bra överens med hennes och tur var väl det. Lite bildbomb på det tror jag!

 
Jag var hem till skogen en sväng i september för att massträna parkering och backa runt "gathörn"...på ridbanan...
 
 
Metissé tyckte mitt parkeringsparty var konstigt eller kanske till och med mysigt.
 
 
Någon gång i oktober dök det upp fjälltoppar bortemot NUS, det blev faktiskt riktigt fint!
 
 
Snön kom och jag passade på att träna lite saxvändning hemma i skogen när övrigt folk var på annat håll.
 
 
 
Pony som bestämde sig för att kliva ut i djupsnön, och gräva sig tillbaka in på vägen.
 
 
Gin förstod inte varför vi skrattade när vi bad henne hoppa in i bagaget och hon såklart parkerade på passagerarsätet :P
 
Jag lånade ett skrivbord och gjorde ett litet kontor i mitt rum hemma i skogen, betydligt mer ergonomiskt än att sitta på sängen med datorn på en stol ;)
 
 
Granmonteringen var bokstavligen ett h-vete i år. Fästet för grenarna har sjungit på sista versen om man säger så...vi gjorde vårt bästa för att smältlimma fast bitarna som lossnat så vi fick i alla fall upp granen. We won't do that again kan jag lova!
 
 
Fritz fick äntligen sitt ansikte monterat och skickades sedan hem till skogen för överlämnande till sin nya ägare.
 
 
Stekar-paus
 
 
Tog oss en skotertur med bror och systers nya skotrar, hade lättare att hitta hem än att hitta till vindskyddet men ;) Fint väder och gott sällskap :)
 
 
Helgen efter var det inte fullt så fint väder men vi begav oss ut med skotrarna ändå och efter många om och men så hittade vi fram till destination Flyggsjö. Bilden är dock uppifrån kammen i Långviksmon. Hyfsad utsikt :)
 
 
I november bar det av till Gideå flygplats för att avklara halkbanan och det gick finemang minsann.
 
 
Efter halkbanan väntade ett par veckor praktik i Örnsköldsvik och jag hade turen att få campa hos en av våra kusiner som råkar bo mitt emot skolan jag praktiserade på.
 
 
Inte nog med att jag hade nära från där jag bodde till praktiken, jag fick dessutom låna kusins säsongskort OCH Modo-tröja :D Fick dessutom eminent sällskap av två fina vänner som jag inte sett på länge!
 
 
Någonstans på vägen blev håret längre och mindre orange
 
 
Och numera är det nästan Elin-långt igen och i princip blont :) Flätade håret idag och märkte att det då ser ut som att jag har ljusblonda slingor, riktigt fint faktiskt :)
 
Sådär, då har jag kompenserat lite för att bilderna uteblivet på sistone. En av mina framtida investeringar är en ny mobil, har lånat en från syster just nu, men det får jag ta tag i när jag har förtjänat att göra den investeringen ;) Nu ska jag återgå till lite arbete, hoppas ni har en trevlig 1 maj gott folk! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback