Hej verklighet

Helgen är lite av en frizon. Under dessa magiska dagar är det okej att göra ingenting, att tänka på ingenting och ja...nästan vara ingenting. Idag tog vi sovmorgon, en promenad runt sjön i solskenet och sedan la vi oss på en bänk och njöt av att det fina vädret återvänt. Ja okej, vi har hunnit med en del annat också men helg-principen att göra ingenting tycker jag är viktig.

Att göra ingenting behöver nödvändigtvis inte innebär att inte gör någonting men att inte göra något som man inte känner för att göra. Ibland kan sådana saker inkräkta på helgen också men det är sånt som händer.

Igår var det chokladsbollens dag om det är någon som missat det. Vi missade det igår, blev till att make up for it idag ;) Så nu finns nyrullade chokladbollar i frysen. Har kommit fram till att de blir mycket godare de som görs på ägg istället för smör, hett tips!

Imorgon är det dags att återvända till verkligheten och ta tag i livet på riktigt igen. Tur att jag är relativt bra på att ta tag i saker. Examensarbetet börjar närma sig deadline, drygt tre veckor kvar, så det lär väl inte bli så mycket tid för annat...men på fredag åker jag iväg mot Övik för att på lördag dra till Kramfors :)

Helt galet att nästan halva maj hunnit springa förbi redan...men men det är väl så när man blir gammal, tiden springer snabbare än en själv ;)

Så kan det vara, bäst jag kollar hur det går för Norge mot Schweiz! Over and out //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback