Ett samtal

Idag fick jag ett samtal som lyste upp den supersoliga dagen lite extra, jag vill inte avslöja något om det just nu eftersom det är så pass osäkert än så länge men vi kan säga som så att det handlar om jobb :)
 
Igår fick jag besked om att en av arbetsgivarna som kallat mig på intervju valt att inte gå vidare med min ansökan. Intervjun skedde via rekryteringsfira och tjejen jag träffade, som då också var den som ringde, sa att de valt att gå vidare med dem som har mer erfarenhet vilket är helt förståeligt. Hon sa dock att hon fått ett väldigt bra intryck av mig och så frågade hon ifall min ansökan fick ligga kvar i systemet så det kändes bra i alla fall.

I övrigt tänker jag inte avslöja så mycket om läget gällande den andra intervjun jag var på när jag var ner till Stockholm men jag kan säga som så att där är jag än så länge med i leken.

Blev så glad när jag kollade mailen idag för en av de jag sökt jobb hos hade mailat och tackat för ansökan men meddelade att de gått vidare med andra ansökande. Tycker det är jätteschyst av dem att ta sig tid att meddela för oftast hör man inget ifall man inte är aktuell för intervju. Så det låter kanske lustigt att jag blev glad över att jag inte gått vidare i processen men jag blev glad över att kunna släppa ännu en ansökan så att säga :)

I övrigt har vi gjort en 12-timmars arbetsdag idag, nästan i alla fall. Tar lite på krafterna och egentligen skulle jag behöva gå och lägga mig nu för dagen lär bli lika lång imorgon...men jag har svårt att lägga mig utan att få "ta kväll" och varva ner.

Har redan hunnit konstatera en nackdel med att syrran gått från att vara sambo till "särbo" - jag känner ingen vidare press på att hålla undan när jag ändå inte har tid och det finns ingen annan där som kan dela städningsbördan :P Skulle behöva diska, hade tänkt laga mat...skulle behöva stöka undan rent allmänt men. Ja det får väl vänta till helgen antar jag.

Nu ska jag titta på Bergs bärbara talkshow med Gina Dirawi som gäst! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback