Cowboys and cowgirls

Gårdagens nästan 20 timmar långa dag gör sig påmind i form av träningsvärk och skev bränna ;) Men som vanligt kul med allt trevligt folk och även om det var i varmaste laget har jag inte mage att gnälla på vädret.

MWRs (den westernklubb jag och mina systrar tillhör) första tävling för säsongen gick av stapeln i Kramfors och jag tog tåget hem för att hjälpa till att rodda. Eftersom dagen var lång tänkte jag försöka hålla redogörelsen kort så ni får en punktlista helt enkelt ;)

Fredagkväll - kom hem vid åtta, hjälpte till att packa
kl. 5 - Klev upp, packade klart bilen
kl. 6 - Lämnade Hemling för avfärd mot Kramfors Ridklubb
kl. ca. 7.30 - Klättrade i orienteringsskyltar för att sätta upp "westerntävling"-skyltar
kl. who knows what - kom fram till ridklubben, hjälpte till att spärra av, sätta upp vägvisningslappar osv. osv.
kl. strax efter tio - banpersonal i stekhet sol i lite mindre än tre timmar.
kl. 13.15 - LUNCH
kl. 14.15 - var lite överallt och ingenstans, bar bommar, tittade på tävlingen, svarade på frågor.
kl. 17-ish - ihopstädning av alla saker i och med att tävlingen var slut.
kl. 18-ish - körde hem från Kramfors
kl. 20-ish - handlade en sväng på Kvantum, kändes mig fräschast i hela stan :P Tur hatten är en perfekt hårgömma för genomsvettigt hår ;)
kl. 21-ish - Back in Hemling och vidare in mot byn för Eurovision
kl. 21.30-ish - Eurovisionparty med syskonen
kl. 00.30-ish - Time to sleep

Med den där uppställningen ser dagen rätt trist ut men det är alltid kul att jobba på tävlingarna för det kryllar av trevliga människor, fina ekipage och nu var det dessutom galet fint väder. Lite till vår nackdel, men det är bäst att inte klaga på solen ;)

Nu sitter jag här i shorts och ska helt enkelt ta och masa mig ut i solen som fortfarande skiner. Missade gårdagens hockeymatch så det var tur att vi vann :P Nu ska jag se till att boka ett tåg så att jag inte missar en sekund av kvällens final mot Schweiz, HEJA SVERIGE!

Apropå Eurovision måste jag påpeka att mina två favoritlåtar (om vi bortser från Robins), baserat på att jag lyssnat på alla låtar innan finalen, kom i topp tre ;) Danmarks only teardrops har legat på spellistan sen jag hörde den första gången och Ukrainas låt (visst höll de sig kvar i topp tre...slutade bry mig när det var klart för Danmark :P) gillar jag skarpt även om jag inte tyckte den skulle vinna.

Nä, nu ska jag ut i solen! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback