Bruksanvisningar

I torsdags tog vi en 7 km lång promenad för att köpa glass. Igår tog vi en 6 km lång promenad för att handla (och köpa glass). Idag tog vi en 6 km lång promenad för att handla för spel-/hockeykväll, köpa en blender och wait for it...köpa glass ;) Ja, vi har unnat oss själv att testa Magnums nya glasserie Five kisses, så nu måste vi bara vänta till 22 juli tills vi kan testa den femte :P Hitintills är det rätt mycket tide mellan no. 1, no.3 och no.4 och no. 2 är då baskemig inte långt efter.

MEN vad jag egentligen tänkte upplysa er om här idag var min nya blender. Kapacitet på 1,7 liter och spillsäker då det såklart är hällpip på behållaren. Till och med "sladdvinda" under haha tänka sig. En ganska helt vanlig blender med andra ord ;) Jag sitter nu och läser igenom bruksanvisningarna, för det ska man ju göra innan man använder nya apparater vet ni väl!

I det lilla häftet står det "Apparaten får bara sättas på när den lockförsedda glasbehållaren är monterad och innehåller vätska och/eller mat" Jaha, vad är då problemet? Jo, min blender har plastbehållare...haha ja så ska vi följa instruktionerna får vi alltså inte använda den alls ;) Tyckte det var lite lustigt, men å andra sidan har jag lite speciell humor :D

I övrigt får personer med "nersatt känslighet" inte använda den...nersatt är inte ett ord, just so you know it. Det heter nedsatt. Jag kollade till och med upp det i SAOL ifall det skulle varit så att nersatt varit okej...men nej.

Hockey mot Slovenien ikväll, matchen mot Kanada i torsdags är sedan länge glömd och nu längtar jag till tisdagens match mot Danmark då Sedinarna och Edler mest troligt kommer spela :D Yey! Nämen back to instruktionsboken då kanske :) //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback