Lucka 8

8 december. Andra söndagen i december. Andra advent. Idag tänder vi nästa ljus i staken! Lucka 8 bjuder på pepparkakshistorier minsann!
 
Ifjol köpte vi stålband och gjorde egna pepparkaksformar. Rättning. Det kan ha varit året innan och framförallt var det syrran som skapade en magisk pepparkaksform: en ishockeyspelare! Sedan bakade vi pepparkakor, ett helt hockeylag blev det och så blandade vi kristyr för att dekorera dem...behöver jag säga att det var syrran som tog på sig det h-vetet och att inte hela laget fick dekor? Men magiskt som tusan blev det!
 
I år blev det istället isbjörnar och kameler, hus och änglar med mera som dekorerades med såväl kristyr som strössel av mig och Vikingen. Fina grejor...;) MEN det jag hade tänkt att komma fram till nu var den magiska julen då vi gjorde ett pepparkakshus a la Swedbank Arena och gjorde pepparkaksgubbar med siffror på OCH pepparkaksplattor som vi fästa dem på så att de kunde stå. Tycker ni det var lite smått galet? Vänta då bara...vi analyserade vilken pepparkaksgubbe som var mest lik respektive spelare. Den ni ;) Kul hade vi och snyggt blev det! Tror tametusan att jag måste bjussa på en bild!
 
Magiskt! I år blir det inget pepparkakshus här i Gällivare i alla fall, får se om folket hemma gjort något. Å andra sidan kommer det aldrig någonsin finnas ett pepparkakshus som slår detta ;) Möjligtvis om vi skulle göra en ny skapelse så att det blir rätt namn på arenan ;) Längtar till hockey i Lyan, men snart så!
 
Over and out //Elin
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback