Lucka 6

Igår var det augusti och imorgon är vi en vecka in i december. Ungefär så fort har tiden gått ;) I all hast har jag inte tagit mig tid att skriva här och på grund av det har ni missat adventskalenderns fem första luckor. Men idag är er lucky day, här kommer lucka nr 6!

Tillåt mig att berätta om en av mina alla egenheter. När jag och mina syskon var små utvecklades en viss "godnattsägning" eller vad vi ska kalla det. Låt mig illustrera vad jag menar med en liten dialog:

Person 1: Godnatt!
Person 2: Godnatt!
Person 1: Sov gott!
Person 2: Du med!
Person 1: Ses imorgon!
Person 2: Det gör vi!/Mm

Och sen ska det vara tyst. För att ni inte ska spåra nu vill jag påpeka att jag inte följer detta slaviskt men när det handlar om personer jag känner väl, till exempel min tillfälliga sambo, så gör jag det till en grej att vi följer den o så viktiga dialogen :P

Det ovan nämnda kan ibland leda till att person 2 säger fel. Låt mig illustrera vad som kan hända då:

Person 1: Godnatt!
Person 2: Sov gott!
Person 1: Neeeeej! Du ska ju säga godnatt!
Person 2: Å okej, jag just. Förlåt! Godnatt!
Person 1: Nä nu måste vi börja om! Godnatt!
Person 2: Godnatt!
Person 1: Sov gott!
Person 2: Mm, nej nej nej jag menar du med!

Ja jag tror jag nöjer mig där. Om vi säger så. Det kan hända att vårt godnattsägande spårar lite. Haha men å andra sidan får vi oss ett gott skratt på kvällskvisten :P

Mm så kan det vara. Moving on till viktigare saker. Igår togs JVM-truppen ut och tre modoiter är uttagna :D Yey! Tur att det snart är dags, JVM är något speciellt! Så är det match ikväll och imorgon, hoppas på en bättre match än senast mot FHC.

Nu ska jag ta och göra en broccoli/fetaost/soltorkadetomater-paj så det finns mat när Vikingen kommer hem :P //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback