Work out

Så här är det. Jag tycker om att träna. OM jag bara behöver göra det när jag känner för det alternativt har ett gäng vänner som det är kul att träna med :P

För mig är det självklart att jag ska kunna ägna mig åt träning som inte kostar, jag menar betala för att göra något som är jobbigt? Kom igen ;) Skämtåsido, alla har olika syften med sin träning. Mitt syfte är att hålla mig sund i kropp och själ, därav att jag bara tränar när jag känner för det haha nä nu ska jag ge mig :P

I slutet av sommaren fyndade jag en bok på Coop, "Träna 6 minuter på morgonen", för 20 kronor. Boken innehåller sjudagarsplaner med enkla övningar som var och en ska köras i cirka 30 sekunder och svepet av övning ska då upprepas två gånger. Ja den matten klarar ni säkert av själv, sex minuter och lite uppvärmning/nedvarvning beroende på program.


Igår körde jag igång med programmet stretching. Jag som vanligtvis håller på en del med yoga tyckte övningarna var lite skrattretande och tänkte att jaha, som att det här ska ge något. Men TJI fick jag, jag erkänner ödmjukt att jag har lite lagom träningsvärk idag. Så nog tror jag att det här kommer ge något. Att offra under tio minuter varje morgon gör jag utan problem :)

Boken är upplagd som så att varje "kapitel" har en bunt övningar som presenteras en och en. I slutet av kapitlet finns då en sjudagarsplan där det varje dag är 6 övningar som ska göras. Vilken kombination av övningar det är ändras från dag till dag vilket gör att uttråkning förebyggs :P Dock är det väl inget wiiiie som kommer ur min strupe av att köra dessa korta program, ingen direkt utmaning men som sagt så kör jag stretchingprogrammet nu så det var väl ganska väntat. Får väl återkomma med en rapport om två veckor :)

Det roliga är att jag utan problem gör den "svåra" nivån på övningarna. Bra med en liten Ego-boost så här i börjar ;) En annan fördel med den här boken är att jag kan ha med den och göra programmet oavsett vart jag befinner mig. Boken i sig tar ingen plats och de hjälpmedel man kan behöva är typ en stol eller en vägg, ibland vattenflaskor eller dylikt. Nemas problemas.

Jag älskar verkligen "hemma-gymmande" :D I övrigt är det blött ute. Hur jag vet det? Jo, dels för att jag har ögon så att jag kan se att det regnar och dels för att det öste ner när jag cyklade hem iklädd regnjacka men inga regnbyxor. På vägen hem stannade jag även till på Ica och handlade. Då kände jag mig lite extra blöt kan jag säga :P

Tisdag imorgon. Var helt mör i huvve idag när vi slutade föreläsningen vid tre...inget gott tecken med tanke på att vi då bara avklarat en 4-timmars dag (10-12,13-15) och imorgon är det 5-timmars dag. Haha jag ber om ursäkt för att jag låter dramatisk. Problemet är egentligen inte att det är en ynka timme längre, jag menar vi har ju också 8timmars dagar som vanligt folk även om vi kan välja när vi gör våra 8timmar...om vi gör dem...men just när schemat endast har ett fåtal timmar per dag och inte heller varje dag är det svårt att ställa om sig att hålla fokus fler timmar. Blir som en vana.

Jag kommer ihåg på svenskan när vi läste heldagar mest hela tiden och det kändes som att det var aktivitet hela tiden, saknar det lite. Nu är det mycket att ta eget ansvar och det är bra det med men det är svårare att motivera sig till att få saker gjort. Speciellt när man är inne på femte året av universitetsstudier...

Så det jag nu skulle komma fram till var att vi imorgon går till 16 och sedan ska jag iväg på 2-timmars pass teori...min hjärna kommer vara asmör. Great. Men det är bra!

Vaknade vid tre inatt av att jag mer eller mindre kippade efter andan. Asläskigt och skumt med tanke på att jag väcktes ur en inte på något sätt obehaglig dröm. Skumt. Så kan det gå. Nämen back to reality kanske? //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback