Körlektion numero uno

Jag måste verkligen ta och färska upp min spanska! Kom att tänka på det. Lite så här appropå. Men det var inte det jag tänkte berätta om. Idag var det dags för min första körlektion på trafikskola.

I sommar har jag kört "intensivkurs" med mi padre, Detta har inneburit att jag tagit plats i förarsätet de flesta gånger någon av bilarna lämnat gården. Eller ja. När pappa skulle någonstans i alla fall. Tycker det är bra att köra med pappa. Han är lugn och utåt sett ganska obrydd. Med andra ord påverkas jag inte av vad han tänker om min körning. För drygt en vecka sedan skrev jag då in mig på körskola, som jag bävat mig för att behöva köra med någon annan :S

Egentligen slutade jag bäva mig i samma stund som jag träffade min körlärare så stunden jag ägnade åt lite ångest var väl cykelturen från universitetet till körskolan :P

Kom till saken då kvinna! Jaja som ni gnäller. Ni är nästan värre än Färjestad BKs presschef. Idag for jag till körskolan efter att ha ätit lunch på universitetet. Tog mig ett snack med fantastiska Harrieth på kontoret och satte mig sedan med lite teori. Gjorde mitt första datortest, inte världens bästa resultat (58 av 70, underkänd) men med tanke på att jag läst igenom körkortsboken en gång och några delar någon mer gång, haft två teoripass och började köra idag så ger jag mig själv ändå mvg. Vissa frågor blev jag mest arg på. Löjliga som bara den.

Komma till saken var det ja. När klockan närmade sig halv två började jag bli nervös, skulle köra två. Sedan kom jag fram till att det var onödigt och så slutade jag vara nervös ;) Väl ute vid bilen visade min körlärare Niklas lite olika grejor och så körde han iväg en bit till ett bra krypkörningsställe. Jag fick krypköra. Nähä det kunde ni aldrig gissat. Han lät då imponerad men åh andra sidan tar jag det med en nypa salt då jag misstänker att en del av hans entusiasm var för att jag på frågan "tycker du det är kul att köra?" svarat: "tja, det finns väl roligare saker i livet."

Kröp runt lite, fick köra iväg och visa hur duktig jag är på att stanna. Lite växling och lite dragläge. Ska öva på att ratta och att komma ihåg att ta bromsen först när jag ska stanna. Jag vet inte vad det är men jag låter gärna bromsen vara och trycker gärna ner kopplingen först eftersom jag vet att jag ändå måste trycka ner den för att kunna stanna helt. Så kan det vara. Han tyckte att jag var "fantastiskt duktig", som sagt ta det med en nypa salt, och även om jag tycker att "fantastiskt" är att ta i så är jag ändå nöjd med min insats. Får se hur det går nästa gång. När är då nästa gång? Ja det skulle ni bra gärna vilja veta va! Det talar jag om när nästa gång är avklarad ;P

Nog svamlat om detta. Ikväll har jag uppdrag revisionscase att ta tag i. Gruppträff imorgon och teoriträff imorgon kväll. Hockey på kvällen och jag hoppas och väntar mig nästan att Enström och Steen kommer vara med i laguppställningen. Sedan får de andra klubbarna tycka vad de vill.

Lyxade till det och köpte färdig potatisgratäng på påse igår så det blir nog till att tillaga en av påsarna ikväll så att jag har lunchlåda imorgon. :) Nä men, simma lugnt tills vi hörs! //Elin

Kommentarer
Postat av: Bettan

Men klart de gick kung på körningen! :)
Och teorin lossnar ska du se, snart kan du rabbla dom där frågorna i sömnen :)

Svar: Tack för peppen Elisabeth :D
None None

2012-09-26 @ 10:24:57
URL: http://norbergb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback