Ge mig en break

Dålig torsdag än så länge. Hinner med att se regionala nyheterna sådär fyra-fem gånger under morgonen och fick alltså imorse höra om de nya värdelösa läraravtalen om och om och om igen. Borde ha stängt av för det enda det ledde till var att jag blev irriterad.

Mitt humör var ändå relativt gott när jag ibyltad regnkläder begav mig mot universitetet. Bestämde mig för att gå eftersom mina regnbyxor är rätt dåliga och inbillade mig att jag skulle ha något torrare byxor av att välja promenad framför cykeltur. Oj så fel jag hade. Jag ska köpa nya ordentliga regnkläder.

På vägen hem var det tack och lov uppehåll och nu blir det krubb innan jag tar i tag med sånt som ska göras och så ikväll är det sista lektionspasset körkortsteori. Hoppas det är uppehåll.

Alltså...varför kunde det inte fått gå till strejk istället för att de ska godkänna ett FYRAÅRIGT avtal som inte garanterar speciellt mycket annat än drygt 4% ökning första året?! Så himla dumt. Tyck ju att facken borde vara lite mindre lättköpta än att de vind för våg verkat ledsna på förhandlingarna och helt enkelt tagit i hand för det som erbjuds. Att sätta ribban på 10000 mer i månaden var väl kanske att ta i, men med den ribban borde de inte tacka ja till en ökning som innebär knappa tiondelen. Jag är inte så bra på sånt här men som sagt, de skulle ha dragit det till strejk om det hade behövts istället! Nä nu är jag less. Over and out! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback