Freaky dream

Är det något jag avskyr så är det att vakna efter en dröm som gjort mig så förvirrad att jag rakt måste tänka efter för att bestämma mig för om det hänt eller inte. Med tanke på diverse konstiga inslag i nattens dröm, snarare mardröm, förstår jag egentligen inte varför jag behövde tänka efter. Vad drömde jag då?

Ja, eftersom drömmar sällan är sammanhängande får ni anstränga er lite för att hänga med. Minns heller inte allt. Vet att jag av någon anledning tagit vår Citroen Berlingo till Örnsköldsvik, lämnat den på hamnparkeringen och skyndat iväg till första körlektionen på Björkstadens trafikskola (i Umeå?!). När jag ska skynda iväg inser jag att jag har shorts och inga skor...great. Inget att göra åt saken trots att det verkar vara typ vinter. Skyndar i alla fall iväg. Halvvägs till körskolan (nä jag gick inte till Umeå) inser jag att jag lämnade nyckeln i bilen, likaväl börsen som jag tänkt använda för att köpa ett par skor på vägen till lektionen. Jag springer tillbaka med paniken flödande i systemet.Det enda jag kan tänka på är att vår teorilärare talade om för oss att det är vårat fel om något händer när vi lämnat bilen med nyckeln i. Väl framme vid bilen är lillebror där, ungefär här börjar mitt undermedvetna fundera på hur i h*vete jag kunde ta bilen till Övik utan pappa eftersom jag uppenbarligen inte har mitt körkort än. I bilen finns helt plötsligt ett par byxor och jag överlämnar bilen till brorsan innan jag skyndar tillbaka mot lektionen, klockan är nu lektionsdags och jag får panik över att jag inte kommer hinna. Sedan verkar det som att jag går vilse och träffar på en kompis från högstadiet. Jag ber om att få låna hennes dator för att hitta åt telefonnumret till kontoret på körskolan så att jag kan meddela dem att jag är sen som s***. Jag vill inte att de ska tro att jag skiter i lektionen eller brukar vara sen och dessutom måste jag betala för lektionen även om jag inte hinner dit för att ha den. Behöver jag säga att livet inte var så kul när jag vaknade någonstans efter det?

Nu tänkte jag ta en dusch och sedan fara iväg en sväng och handla. Solen lyser men tyvärr verkar fula moln dra sig in över Umeå. Hoppas jag slipper cykla i regn. Söndag idag. Over and out //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback