Förkylningstider

Ja fy tusan. Har såklart dragit på mig en förkylning. Hyfsat väntat. Dock är den rätt så mild i art än så länge, hoppas att den tänker lugna sig istället för att eskalera. Mest irriterande är nog att jag blir tvärslut stunder av dagen eller nä...hostan är mest irriterande. Torrhosta till 90%, slemhosta resterande tid. Mys.

Var iväg och jobbade imorse, kursvärdinna. Med andra ord fika-tant. Passande med en förkylning. Not. Jag såg till att hålla andan medan jag höll på med fikat och så spritade jag händerna innan. Så kom inte och säg att jag inte gjorde mitt för att inte smitta! Verkar som att halva världen är förkyld så vill man hålla sig frisk ska man nog isolera sig ;)

Efter jobbet susade jag hem för lunch. Glömde såklart halsduken på lagret. Halsduk är en life saver när det kommer till att vara förkyld och cykla. Känns mycket bättre. Well. Jag glömde den i alla fall. Och mina regnbyxor. Och mitt headset. Och min fleecefilt. Jaja jag ska jobba imorgon också.

Efter lunch susade jag vidare in till universitetet, tog mig genom halva föreläsningen innan jag kände att det var lika bra att cykla hem. Inte för att föreläsningen var dålig, men jag fick en av mina slöepisoder och kunde knappt koncentrera mig.

For alltså hem för att vila bort den här förkylningen men väl hemma ser jag min to do-list. På tavlan stod det: onsdag - laga pajer och baka. Jaha. Så då gjorde jag det. Gjorde de mumsiga matpajerna som Sonja brukar göra, såååå goda. Tåls att se om jag lyckats. Sedan gjorde jag chokladmuffins när jag ändå hade ugnen på. Lakrits-Dumle blev det i mitten, de ska vi ha med i helgen :)



Tyvärr sjönk muffinsarna ut och ihop. Måste skaffa riktiga muffinsformar. Nog för att de billigare typerna är helt okej, men de håller sällan formen speciellt bra. Jaja. Som de ser ut nu kommer vi mest troligt måsta äta med sked :( Typiskt. Smaka gott gör de väl kanske iaf.

Nu har jag disken kvar. Inte bra. Känner mig rätt slut. Kom som in i matlagandet/bakningen och började rakt dansa runt och sjunga en stund när jag kände mig lite för energisk. Det skulle jag inte gjort påstår min kropp och röst haha inte lätt.

Nä nu ska jag bekämpa bacillerna med lite vila, hej så länge! //Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback