Fina lördag

Är det något jag är bra på så är det att njuta av lugnet. Det har inte alltid varit så men ja...det kanske är något som kommer med åren ;) Däremot älskar jag att ha diverse projekt igång, bara de kan begränsas så att jag har tid för lugnet.

Under denna vecka har jag inte haft tid med så mycket lugn. Följden av detta har blivit en ganska stökig lägenhet och disk som staplats i diskhon. Vill påpeka att min diskho inte är så stor och jag har inte några större mängder porslin. Detta innebär 1: att det mer eller mindre är omöjligt att spara ihop någon större hög disk eftersom till exempel besticken tar slut och ja då måste det diskas. 2: att jag sällan frivilligt lämnar någon större mängd odiskat porslin eftersom det blir så jädra bökigt när jag väl ska diska. Lättast att diska på en gång helt enkelt, och mest hygieniskt kanske. Poängen med att berätta detta för er är för att ni kanske på ett annat sätt får förståelse för vad jag menar med "inte så lugn vecka", igår hade jag inte en enda ren gaffel, kniv eller sked. Bara till att sätta igång och diska.

Har bakat muffins i helgen. De hamnade i frysen. Har gjort mikro-kola. Den hamnade i frysen. Såklart jag provsmakade men det mesta hamnade i frysen. Planen är att det ska hamna lite mat där också. Det får bli imorgon. Såg till att riva lite ost idag. Inga konstigheter. Bara det att jag köpte en 2kilos ost, delade den i ett par rätt stora bitar och stoppade dessa i frysen. Jag rev alltså mer eller mindre frusen ost. Kallt om fingrarna måste jag säga. Mina potatisskrubbarvantar fick komma till min räddning :P Ska nog göra någon slags gratäng imorgon.

VINST. Tänk att jag nu för tiden sällan inleder med hockey när jag bloggar. Känns lite konstigt. Anyways så vann Modos damlag i förmiddag i sin seriepremiär, sweet! Och ikväll tog Modo sin första trepoängare, finally! 0p i första matchen, 1p i andra, 2p i tredje och 3p i fjärde haha :P Då fortsätter vi ta treor nu tycker jag! Heja Modo! Kan säga att jag satt lite på nålar där på slutet...hehe

Så har jag hunnit med att titta på dans-vm också. En kompis som tävlade i dubbelbugg, hur häftigt är inte det då? Inte illa att tävla vm, så stolt över henne :D

Har varit duktig och tagit tag i bokföringen också. När syster flyttade upp hade vi så att säga delad ekonomi förutom en del småsaker vilket gjort att jag haft ordning och reda i den pärmen men mina egna kvitton har bara hamnat i skolådan och min egen bokföring har inte blivit ifylld som den brukar. Så idag bestämde jag mig för att det var dags att göra något åt det så jag satte mig och fixade min bokföring från september 2011 till nu haha

Tänk att det snart är 2013. Lite konstigt känns det. Det är nästan 4½ år sedan jag började på universitetet och det är bara lite mer än ett år tills jag har min examen om allt går som det ska. Shiet.

Satt igår och tittade igenom lite bilder för att plocka ut några jag ska beställa. Lite kul att se bilder på sig själv men även nära och kära för några år sedan. Jag tänker som oftast att folk och jag själv inte ändrats så mycket men nog tusan har vi väl det på ett eller annat sätt. Inte så mycket kanske men ändå. Lite kul att se.

Jag för ungefär ett år sedan, 29 september 2011
 
Snart ny vecka. Vart tog helgen vägen liksom? //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback