Done and done

Nu är det gjort, jag är inskriven på körskola och har min första lektion om drygt en vecka. Trevligt folk verkar det vara så det ska nog gå bra. Efter jag avklarat den punkten på min att göra- lista cyklade jag hem, i regnet och blåsten och när jag var hemma var jag inte speciellt torr. Så går det när man inte he på sig regnbyxorna. Men men jag klarade mig iaf bra på vägen till universitetet imorse, huvudsaken det.

Ledsen för den långa väderrapporteringen, blir lätt så när jag är så pass snabb på att skriva. Att jag inte orkar komprimera saker helt enkelt. Kanske ska börja skriva mina inlägg som punktlistor.

Idag:
- Universitet
- Körskola
- Helg!

Ja, det kanske skulle underlätta för en del läsare men jag tror i ärlighetens namn att både ni och kanske framförallt jag skulle bli lite uttråkad av sådana inlägg.

Imorgon är det hockey haha kanske inte behöver upprepas varje sekund men oavsett hur det gick i gårdagens match, vilket jag såklart glömt ;), så är det så härligt att säsongen är igång igen och att jag får säga det. "Det är hockey imorrn" eller "Hockeykväll ikväll" det är två repliker som alltid nöts flitigt under säsongen, hemma i skogen säger vi det hellre en gång för mycket än en gång för lite bara för sakens skull ;P

Ända sedan jag kom upp "på riktigt", alltså med intentionen att stanna i Umeå längre än en vecka eller två, har jag irriterat mig på att jag har det småskitigt i lägenheten. Inget allvarligt kaos eller så, men lite dammigt och grusigt och så var det det här med att Gin löpte precis innan vi åkte hem för sommaren. Nu har det varit mycket annat att göra och tänka på så jag har helt enkelt inte haft ro att städa.

Lite lustigt låter det nog, ro att städa. Men jag fungerar som så att jag "stökar ner" (snuffarna får haka på med tanke på att jag misstänker att min definition med att stöka ner inte stämmer med majoriteten) när det är mycket, till exempel att jag har plugg och jobb heldagar så då kommer jag hem och slänger saker runt omkring mig. Sedan måste jag städa för att egentligen få något gjort. Det är lite beroende på men vi låter det vara lite förenklat för sakens skull.

Så idag kände jag alltså att jag hade ro nog att städa och städa gjorde jag, både dammsög och torkade golvet. Rent och fint blev det, fördelen med att vara ordningsam är att det sällan blir pryl-stökigt. Då går det fort att städa. Skippade dammtorkandet, det får samla ihop sig lite mer i hyllorna innan det blir dags ;)

Nog om städ och väder, det är helg för tusan! Imorgon planerar jag att baka och göra iordning lite matlådor. Lite körkortsteori bör väl kanske hinnas med också. Passen börjar på tisdag så. 21:a upplagan är nyaste boken, körskolan rekommenderar att man som äldst har 17 och tänk vilken tur att jag har tillgång till 18 då ;) Tur småsyskonen tagit körkorten före mig så sparar jag någon hundring i alla fall haha That's how it's done! Over and out// Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback