Det var den hockeykvällen

Det går inte alltid som man tänkt sig. Modo förlorade ikväll mot hemmalaget Skellefteå. 5-1 slutade matchen. Fyra av Skellefteås mål kom i första perioden.

Finns mycket att trösta sig med efter en förlust som denna. Till exempel att vi slipper en snörplig uddamålsförlust mot SAIK. De flesta matcherna mot norrbottningarna slutade nämligen så förra säsongen. I övrigt gjorde vi i alla fall mål. Hade varit jobbigt om vi inte satt en enda kasse. Förra säsongen inledde vi med en förlust mot Färjestad, 4-1 vann de med då. Men let's face it. Det ger inte särskilt mycket att gnälla över kvällens förlust, det var första matchen av en serie på 55.

Klart vi ska analysera. Uppenbarligen fungerade vårt nya mer defensiva spel inte riktigt så bra. Problemet vi hade många gånger förra året var att vi i perioder spelade väldigt bra defensivt men satte inga mål utan gav istället bort väldigt simpla lägen till motståndarlagen. Som ni kanske kan förstå gjorde jag en väldigt grov generalisering där men ni förstod förhoppningsvis poängen jag ville få fram. Sedan är det säkerligen många som kommer att gnälla på Alsenfelt. Svar nej, det är inte bra att släppa in 4 av 9 skott. Det behöver dock inte betyda att det är målvaktens fel.

Nu tappade jag visst lite fokus. Min poäng är att alla har rätt att analysera bäst de vill och den rätten tycker jag ska uträttas men sedan är det bara att ladda om och heja på vårt favoritlag för på lördag kör vi igen! Då går vi mot vinst, heja Modo!

Jag sa ju att jag skulle tala om för er vad det var jag skrev i gåtor om och det glömde jag visst. Vad det handlar om är att jag idag skulle skriva in mig på körskola. Dock blev det inte så då kontoret var obemannat men imorgon ska jag dit. Yey. Nä men det blir nog bra. Så då vet ni, nå roligare än så var det inte.

Nu ska jag ladda för morgondagen, snaaaart är det helg :) //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback