Det här med att svära

Idag är en dag som går i matens tecken. Med det sagt kanske ni tror att jag planerar att äta hela dagen. Nä inte riktigt. Däremot har jag planerat att spendera större delen av dagen i köket för att slippa stå vi spisen så mycket i veckan :)

Morgonen/förmiddagen har inletts med lingonsyltskokning, check på den! Snart ska jag röra ihop lite havrekakor, måste ha nått att bjuda på om jag får besök :)

Meen nu var det ju så att jag hade en tanke när jag satte mig här för att skriva. Fångarna på fortet går i repris och det är "barnprograms-lag" som tävlar mot varandra. Kan inte låta bli att reagera på hur mycket de svär haha

Missförstå mig rätt, jag har inga problem med svordomar. Däremot jobbar jag på att inte svära så mycket av respekt för andra. Men, anledningen till att jag reagerar är minnen från barndomen. Det var nog illa att svära i tv eller radio, men att som barnprogramsledare svära. Big no no.

Så tänker jag på min tid på låg- och mellanstadiet. Klart man inte skulle svära, tror till och med att vi hade något slags pricksystem i någon årskurs. Undrar om det har förändrats även där.

Svordomar är inte längre lika mycket tabu och det kan jag tycka är vettigt. För mig är det inte så mycket mer än förstärkande ord men genom att jag vuxit upp och uppfostrats med att svordomar är något dåligt tror jag att det är svårt att släppa den inställningen. Jag försöker som sagt hålla ner på svordomarna, mer på grund av min uppväxt än på grund av att jag tycker det är fel att svära. Jag tycker inte det är fel att svära. Men jag tycker att varje individ måste respektera att det finns de som tycker att det är fel och vice versa. Ömsesidig respekt, det är fina grejor!

Ikväll är det hockey. Nämen oj, tänka sig ;) Väldigt sugen på att åka ner till Övik men eftersom mitt liv går i ekonomins tecken väljer jag att låta bli. Blir tyvärr inte alltför många matcher live för min del och då gäller det helt enkelt att prioritera vilka matcher man går på. Hemmapremiär a la länsderby borde i och för sig ligga rätt högt på prioriteringslistan...men men.

Läsa lite körkortsteori idag. Gissar att det kommer kännas som rena sommarläsningen i jämförelse med mina kursböcker. Å andra sidan är det dumt att säga något sådant innan jag börjat läsa :P

Back to the kitchen, ha en bra helg gott folk! Heja Modo! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback