Miss

Första dagen av praktiken avklarad och jag har en positiv känsla inför fortsättningen. Hunnit prata rätt mycket med min tillfälliga handledare och redan imorgon ska jag ha hand om en lektion. Snabba puckar :)

I övrigt skulle vi lärarkandidater på seminarium på Folkets park, vilket egentligen skulle legat på torsdag. Till saken hör att jag för några veckor sedan fick en kallelse från Folktandvården. Yes, tänkte jag, jag får komma dit när jag är i Övik. Nackdelen var att jag kallades min första dag på praktiken. Jag tog därför kontakt med min samordnare för att höra ifall jag skulle behöva flytta tiden. Nejdå, det var lugnt. Kanon tänkte jag.

Som jag nyss skrev dök det helt plötsligt upp ett seminarium men eftersom jag redan fått OK för min tid hos tandhygienisten så sa min samordnare att jag kunde vara med så länge jag hann helt enkelt.

Seminariet handlade om mångkulturalitet och den stund jag var med var intressant, en del tankar väcktes måste jag säga. En sak jag fascinerades över var när en av kvinnorna pratade om modermålsundervisning på distans. Min första tanke var, hur klarar de yngre barnen av att hantera det? Så jag frågade i pausen och tydligen har de distansundervisning ända ner till årskurs ett och det är sällan om kanske aldrig problem med koncentrationen. Sämre är det med uppkopplingen i småbyarna ;)

Men tillbaka till det jag skulle berätta för er. Jo, då smet jag alltså ut från seminariet och kilade iväg till Folktandvården. Väl där möttes jag av en labyrint som till slut tog mig till väntrummet :P De håller på med lite renoveringar. Det var väl en sak men när jag får komma in till min tandhygienist så frågar hon fundersamt om det inte var ganska nyligt jag var där. Ingen aning blev mitt svar och hon kollade på datorn...Jag var dit i mars. Tydligen. Tänk om jag hade kunnat komma ihåg det istället för att bara bli glad över att jag blev kallad när jag ändå var i Övik.

Jaja hon putsade mina tänder och kollade och allting såg bra ut. Det lustigaste med historien är att hon, sist jag var där, sa att jag skulle bli kallad igen om två år. Och tro mig, jag tänkte tanken när jag fick kallelsen. Hmm...har det redan gått två år. Shiet, tiden flyger iväg haha bra där Elin. Så kan det vara. Behövde iaf inte betala något.

Nu ska jag sätta mig och planera morgondagens lektion! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback