Körlektion numero quince

Rondeller på schemat idag och det gick väl helt okej till slut. Eller till slut gick det lite mer än bra faktiskt ;) Det som lurade till det för mig först var att jag inte riktigt vågar "tvärgå" till höger fil när jag ska ut ur rondellen, jag smygbyter hellre fil men det gör det otydligt för andra bilister. När jag väl insåg att bästa knepet var att köra som att jag skulle köra in i mittrefugen där jag skulle ut så gick det kanon haha det lät safe va? :P

Nästa problem: anpassa hastigheten/växlingen innan rondellen. Jag är inte så bra på det här med växelval i olika situationer. Jag är heller inte så bra på att hålla farten så länge som möjligt. Något annat jag insåg idag är att jag gärna trycker på gasen när jag blir överkoncentrerad i en situation haha kanske inte jättebra. :P

Med några tips från coachen så avklarade jag några riktigt snygga rondellkörningar till slut :P Skönt att det inte var så mycket trafik ute när jag ska försöka få in tänket ordentligt.

Sista körlektionen innan jul ska avklaras på onsdag och så blir det hårdträning hemma och förhoppningsvis ett körkort i januari. Låter som en plan.

Åååh så fint väder det är idag! Blev så glad av att promenera runt på Campus för att uträtta lite ärenden. Lite sådär lagom "varmt" också och jag måste tentaplugga. Har i alla fall fått friskluft att leva på för dagen och imorgon skriver jag sista ordinarie FEK-tentan ever :D Eller det ska jag inte svära på men som det känns nu iaf :P

Nu - plugga. Vår lärare sa för någon vecka sedan att "ja jag har ju handledning på måndag även om jag inte tycker att ni ska plugga då, jag tycker att ni ska göra något annat dagen innan tentan" Hm ja, jag håller med henne men jag valde istället att göra något annat i helgen så då blir det plugg nu ;)

Hej med er så länge// Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback