Körlektion numero dieciséis

Större rondeller idag och det gick bra. Ska köra halkbanan på fredag :S Bara sådär :P Blev en plats ledig och körlärarn min tycker tydligen att jag är redo så då äre ju ba te å kör ;) Så smidigt också att vi ska va på flygplatsen i Gideå vilket innebär att jag sparar in en tågbiljett och folket hemma behöv inte köra lika långt för att hämta mig :)

Ber i förväg om ursäkt för att jag skriv lite halvdålig svenska, brukar försöka hålla dialektala stavningar borta till ganska stor mån när det kommer till bloggen men ja är rätt trött just nu.

Körlektion imorse. Gick som sagt bra, har väl inga större funderingar kring det. Så råkade jag börja prata hockey med de fantastiska människorna på körskolan så att jag kom för sent och så mitt i det fick jag reda på att jag redan var sen innan jag ens funderat på att jag skulle bli sen eftersom jag inbillat mig att vi hade akademisk kvart som vanligt även om det klart och tydligt stod tio på schemat. Bra att jag just stått och skrute om att jag aldrig kommer sent ;) Vilket inte är sant, men väldigt nära inpå :P

Så for jag då iväg till universitetet och nya kursen i allmändidaktik. Magiskt! Känns sååå bra att vara tillbaka i lärarprogrammet och ska bli sköj att komma ut på praktik igen! Så strax efter tre slutade vi och då promenerade jag mig ner på stan för att hälsa på gofolke :D Fick middag och värsta efterrätten, mums! Vid halv åtta insåg jag att jag gatt lämna det magiska sällskapet och den magiska soffan för att ta mig hem innan läggdags så att jag sku hinna göra "läxan" till morgondagen. Lite reflektion över ämnesplaner och övriga styrdokument. Mja. Sitter med det än, är väldigt intressant eftersom jag inte är så insatt i nya gymnasieskolan än men känns som att jag kanske kunde ha valt en bättre tid på dygnet att få det gjort. Känns iaf som att jag har kommit fram till några halvvettiga tankar och det är ju inte en c-uppsats jag ska skriva direkt ;) Blir nog en intressant diskussion imorgon och då ska vi även gå vidare och prata om bedömning, det mina vänner är väldigt intressant och för den delen sjukt komplicerat. Tro det eller ej men det är ingen dans på rosor det här med bedömning. Och nu ska vi indoktrineras i den nya betygsskalan också. Fina grejor!

Trött.se tänkte försöka he mig i säng innan midnatt så bäst jag slutar skriva då! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback