Kändisar från förr

Praktikens andra dag och jag har redan träffat på fem lärare som jag själv haft under min skolgång. Tycker det är väldigt roligt eftersom de här lärarna är några av de som inspirerat mig till att själv läsa till lärare. Känns dock lite lustigt eftersom jag, sist jag såg en del av dem, var elev och nu är jag helt plötsligt deras "kollega" :)

Jag hade inte tänkt att blogga så mycket om min praktik av flera anledningar. Dock måste jag berätta att jag haft min första lektion idag och det kändes bra :) Jag är så glad att perfektionist-Elin lever inombords men att jag lärt mig att vara glad över att vara good enough så att säga. Som en lärarkollega sa till mig idag: det viktigaste som lärare är att inse att saker alltid kan göras bättre eller på andra vis men att man måste kunna nöja sig med de beslut man gjort, utvärdera och förändra till nästa gång och inte haka upp sig på allt som inte gick så som man ville. Hon sa det mycket bättre och mer koncist men ni förstår kanske poängen ;)

Okej nu måste jag bara få säga en sak...DET ÄR HOCKEY IKVÄLL!!! :D Finally! Missade hela Karjala, vilket inte gjorde något eftersom det gick åt fanders, så nu har jag ordentlig hockeyabstinens! Heja Modo!

Middag på det här och imorgon bär det av till biblioteket för att försöka hitta lite didaktikböcker av värde! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback