It's friday...eh no.

Ja vad säger man. Idag har jag gjort många tankekullerbyttor ska jag be om att få tala om. Imorse när vi klev upp (skrattparty hos syster så vi bestämde oss för att sova över) frågar jag förbryllat: "Vart har jag hett min kofta?" Nina pekar på fåtöljen och jag säger "nä men där ligger ju bara diskhandduken" En sekund senare tittar jag efter igen och se där, där ligger min svarta fleecekofta. Jag letade efter min beigea...som jag har i Övik...heja.

Jag håller mig till de större kullerbyttorna i ett försök att göra dagssummeringen något kortare. Mitt i tjocksocke-tvättandet och mitt samtal med Vikingen ringer syster och frågar om jag kan göra iordning en av hästarna ikväll och eventuellt motionera några andra. Eftersom jag idag var ensam ryttare hemma gick jag ut i garaget och erbjöd gubbarna att ta sig en tur. Rida kände de inte för men brorsan tog hundarna och pappa tog Pirri från marken så tog jag finaste Bestis på turen. Två av fyra hästar avklarade.

Det här med att hålla det kort går visst inte så bra. En av nackdelarna med att skriva snabbt. Och att skriva i ett forum där det inte finns någon anledning att sitta och korrekturläsa eller tänka igenom den produkt jag levererar. Ska anstränga mig mer den dagen jag får för mig att jag ska tjäna pengar på min blogg ;)

Men tillbaka till historien. Efter promenixen med järngänget så red jag Bestis på banan en stund innan jag hämtade Molly. Efter Molly var det Fernandos tur. Spännande att rida honom på banan eftersom jag endast ridit ut honom barbacka en enda gång sedan S köpte honom :P Nuuu är vi nära nästa kullerbytta.

När vi ridit en sväng på ridbanan så gick vi in i stallet och jag sadlade av, satte fast Ferre i uppknytningsringen och sa "jag kommer snart Fernando, jag ska bara gå och väga upp hö så går vi ner sen" Jaha. Jag går upp på lagårdsvind, väger upp höet, tar höet med mig, går ner till hagen. Väl där lägger jag mina vantar i grabbhagens påse och börjar ge hästarna i stora hagen mat. När jag kommer till sista högen ropar jag "Fernando, fernando kom! Nu lägger jag din hög här! Fernando!" Jag tittar mig omkring och ser honom ingenstans. Jag rycker på axlarna, går bort till grabbhagen och tippar ut deras mat över stängslet innan jag återvänder med höpåsarna till lagårdsvind. På väg därifrån bestämmer jag mig för att lämna mina täckbyxor i sadelkammaren eftersom de blivit väldigt leriga under dagen. Jag hinner tänka att "jag måste ju ändå hänga undan Pirris grimma som sitter fast i väggen" innan jag öppnar dörren och ser en häst som står och sover. Bra där Elin.

Vid 18-tiden går jag ut för att hjälpa tjejen som ska rida och när syrran kommit hem för att ta över går jag till gubbarna i garaget. Väl där frågar jag vad klockan är och hör "23" och andas ut. Jamen då är det ju sju minuter kvar till hockeyn. Sådär en sju minuter senare när radion stängs av för att snabbsäkringen på ena uttaget slår ifrån när det ska sågas, så konstaterar jag att jag måste gå in för hockeyn måste ha börjat...sen tittar jag på mobilen..."19.38?!?! Jag har ju missat en hel timme!" Ja...jag missade visst att fundera över timmen. Så det kan gå.

Modo vann iaf matchen, heja heja! Nu ligger vi sexa i tabellen, hoppas LHC förlorar imorgon! Bara en poäng upp till dem. Shit. Träningsvärken börjar säga hej...blir lätt så när jag inte rider speciellt ofta och sedan helt plötsligt rider tre hästar på en dag :P Tur jag inte gjorde nå jättelånga pass. Over and out //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback