Alla helgons dag

Allhegonadagen är tydligen inte samma sak som alla helgons dag. Nähä. Lite förvirrad blir jag iaf. Allhelgonadagen är alltid 1 november medan alla helgons dag är någon gång mellan 31 oktober och 6 november. I år uppenbarligen 3 november.

Jag är rätt dålig på det här med "allmänna" traditioner. Många gånger gör jag saker för sakens skull. Kanske än fler gånger struntar jag helt enkelt i att "fira" eller uppmärksamma helger jag inte förstår mig på. Eller också Googlar jag det och tar ett beslut i efterhand ;)

Tände just några ljus. Gick åt pinsamt många tändstickor måste jag säga :P Vet att det är tradition att tända ljus under allhelgona för att visa att vi tänker på de som lämnat oss. Ska jag vara ärlig så har jag idag helt enkelt tänt ljus bara för att jag tycker det är mysigt.

Jag behöver inte tända ljus för att tänka på de som lämnat oss. Jag tänker på dem hela tiden, med eller utan tända ljus. Okej kanske inte hela tiden men de finns alltid med mig i mitt hjärta. För att vara en som ogillar klyschor ska det sägas att det smärtade lite att skriva det där men det är lättast att få fram vad jag menar på det sättet.



Men visst är det mysigt med ljus och kanske tjänar det lite som en påminnelse av vad de som lämnat oss gav till våra liv när de var i livet. Ljus. Men jag låter minnena leva kvar, ljusa och glada i tron att det är vad de bortgångna velat. Det är i alla fall vad jag vill den dagen jag dör. Att min låga ska få fortsätta brinna hos mina nära och kära.

Nog med klyschiga uttryck, nu är det hockey och jag som trodde att vi började 18.30 har då missat mer en en period. Heja mig. Not. Heja Modo, oh yes! Mosa Timrå! Hoppas vi! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback