Tävlingsdagen avklarad

Ja då var vi tillbaka i Ume efter två hyfsat intensiva dagar. I fredags susade vi iväg vid halv två och väl hemma stoppade vi i oss middag innan vi susade vidare ut till hästarna. Métisse och Cactus fyllde ju år så först blev det borstning och fotning. Lilla grå lyckades rulla sig nästan det första hon gjorde, taktiken att springa långt ifrån mig och sen ignorera longerspöet funkade alldeles utmärkt vid tredje försöket :P Men lite grus gjorde henne inte mindre snygg :)

Efter fotningen hjälpte jag tjejerna som skulle tävla medan Karin duschade sin häst och sen duschade jag Shamir. Vita hästar må vara fina men suck så drygt när det krävs minst tre schamponeringar för att få hästen ren...jag kan säga att min kropp är lite mör såhär i efterhand. Men han såg ren och fin ut iaf och huvudsaken är väl det ;) Ja sen var det bara det vanliga kvar, se till att packa det som ska packas (vilket andra syrran och skogstrollet fixade medan vi duschade tack och lov) och få sig själv duschad. Hann till och med att se lite av Sveriges match mot Norge. Den 3-1 vinsten satt fint :D Vid halv tolv tog vi oss i säng och vid fyra var det till att kliva upp igen.

Lördagen då. Ja jag spenderade dagen som tävlingssekreterare/speaker vilket inte alltid är en lyckad kombination när tävlingen väl dragit igång. Men ja det gick väl ungefär som det brukar gå, det mesta jag sa var hyfsat rätt och en del annat blev lite fel :P Tur jag är bra på att rädda upp situationer...hehe. Lyckades till exempel med att sitta och försöka med tankeöverföring genom att säga avstånd högt för mig själv för att ryttaren jag tänkte på skulle komma ihåg att det är bättre med ett stort glapp till nästa häst än att komma nära och måsta rida om på en gång...jag sa avstånd tre-fyra gånger och sen blev jag tyst en stund men jag tror mantrat fortsatte i mitt huvud för när jag då tog micken och skulle säga "startnummer 25" blev det istället "avstånd...ehm nummer 25". Alltid roade det väl någon ;)



Lastbilen kom hem lite tidigare än oss men vi var hemma vid halv åtta tror jag och efter lite ny packning så drog jag, syster och hunden iväg mot Umeå. Strax innan tio var vi på plats i lägenheten och även igår hann vi med lite av hockeymatchen. Även där skönt med vinst 4-1 mot Tjeckien ;) Vi kan väl säga som så att Joel Lundqvist är förlåten för sitt självmål i Kajobet vid det här laget :P


Även om tävlingarna alltid innebär mycket jobb, jag har väl den lättaste arbetsuppgiften av vårt gäng väl på plats, ångrar jag aldrig att jag följer med. Däremot känner jag varje gång att jag saknar tävlandet lite :( Men men jag får nöja mig med att vara läktracoach och sitta och hålla andan när våra ekipage rider ;) //Elin

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du får ligga i hårdträning i sommar och ge järnet på Solänget i september.

2012-05-06 @ 12:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback