Veckans bilder

Jag är som dålig på att lägga upp bilder när jag tänkt, de kommer som i efterhand. Men bättre sent än aldrig tänker jag ;) Nu har jag tagit helg, välbehövlig helg måste jag säga. Var alldeles slut när jag kom hem, vill påpeka att jag kom hem till lunch, så jag gatt rackt ta en liten tupplur. Vet inte om den gjorde mer ont än gott men när jag vaknat till såg jag till att läsa klart ena kursboken och det var ju bra att jag fick det gjort i alla fall :)

Nu har det börjat skymma ute så jag passade på att tända lite ljus, har alldeles för många som bara står utan att göra någon nytta :P

Igår var vi på biblioteket för att hitta åt en bok om nyckeltal och så fick Eda syn på denna i nya-böcker-hyllan:

Lånade den på fläcken, inte direkt så att lärarutbildningen har förberett oss för de nya kurs- och läroplanerna så då får jag ta och göra det själv! Får se om den är så bra som den verkade men det är iaf diverse personer som diskuterar de nya kursplanerna och ja det nya upplägget på svenskan. Ska bli intressant läsning!

Så här såg mitt hår ut när det var hyfsat nyfärgat

Så här ser det ut nu. Kanske lite svårt att jämföra bilderna men bortsett från lite utväxt uppe på hjässan och en något mildare brunfärg så är det inte så stor skillnad. Tvivlar på att mitt hår kommer att vara blont igen på 6-8 veckor eftersom det suger åt sig toningen som bara den. Och luggen är kvar som ni ser, funderade på att spara ut den till snelugg men gav den en chans till och snälla syster kapade av den lite. Börjar dock vara dags för att kapa igen...det jag ogillar mest med luggar :P

Is, is och lite mer is på gångvägarna. På några fläckar har asfalten tack och lov letat sig fram men ja...supervind och is = En Elin som mer glider än går fram :P Motvind på vägen hem dessutom men då hade de åtminstone hunnit sanda.

Kunde inte låta bli att se efter hur många ramar som ryms på tavellisten, vill sätta upp dem NU men får snällt vänta till efter nästa helg...

Spegeln vore också nice att få upp men även den får vänta till nästa vecka :( Tur att sängen är obelarmad en vecka framöver så att det inte gör något att den ligger där, gillar att den duplicerar fina loggan :D

Nu ska jag ta till något så drastiskt som nöjesläsning tror jag :S Kanske lite Jonas Karlsson noveller...vi får se :) Sällan jag har lust att läsa ens för nöjes skull när jag är mitt i en kurs eftersom läslusten brukar försvinna i takt med att kurslitteraturen ökar men nä nu känner jag mig rätt läspepp. //Elin



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback