Ramsor

Det här med att komma ihåg saker kan ibland vara lite lurigt. Just nu brottas jag med att skilja på diverse saker och komma ihåg när jag är ute vilken siffra och varför. Kossor betar varierat...min minnesramsa för hur jag ska räkna ut Beta. Jag tar alltså Kovariansen/variansen. Japp, peach of cake. Lite bilder på det tror jag!

Igår gick vi en prommis ut till Ersboda för att handla och hämta mitt paket från CDON, så skönt med töade gångvägar, bortsett från när det ser ut så här:

Syrran råkade kliva ner i pölen på vägen hem, när hon nästan tagit sig förbi hela dessutom :P Inte så kul egentligen men det blev som roligt där och då. Själv pratade jag i mobilen och min stackars kursare måste väl ha trott att jag blivit galen :P

Gin var inte så glad över att Karin åkte iväg på kurs och lämnade henne hemma hos mig, livet är svårt ;P

Jag "råkade" städa skafferiet igår, så fint med glasburkar. Fick låna ännu fler av snälla mamma nu när vi var hem sist :D Fick jag bestämma skulle jag ha ALLT i glasburkar, dels för att det är mer hygieniskt och dels för att det är fint :)

Fick nyhetsbrev från CDON för några dagar sedan och kunde inte låta bli att gå in och kika. Tänka sig, både säsong 5 och 6 av Bones var prissänkta så jag beställde säsong 6 (5 fanns inte inne, klickade bevaka) och fick då köpa Glee säsong 1 för 13 kronor. Riktigt kap! Skönt att få utlopp för mina shoppingscravings som jag haft länge nu haha blir lätt så när jag är snål, jag menar ekonomisk! En tidig födelsedagspresent till mig själv :) Säsong 5 kom in i lager dagen efter så jag beställde den med, som planerat, och den kom just med posten :D Glad jag blev när postmannen ringde på när paketet inte gick ner :D Yey!

När vi ändå var ute på Ersboda tog vi en sväng in på Rusta för att kolla läget. Väl där fastnade vi i hyllan för hårfärg och började fundera på om det kanske eventuellt skulle finnas en färg/toning som kanske kanske kanske skulle kunna motarbeta min nuvarande hårfärg. Det kändes inte så troligt att en blond färg skulle kunna göra mitt rödbruna hår blont men jag tänkte att det var värt ett försök. Den så kallade "ljusbrun" på den här bilden anser jag ligger ganska nära den hårfärg jag har så bära eller brista liksom.

Den blondfärgen vill jag verkligen inte ha, men med tanke på min nuvarande hårfärg kom vi fram till att det värsta som kunde hända var att min utväxt skulle bli superblond och att det inte skulle märkas på håret :P

Lite dåligt ljus i lägenheten men här ser nu hur det ungefär såg ut innan.

Måste säga att dessa bilder är lite missvisande men håret har iaf blivit lite ljusare. Funkade inte som önskat men men det skadade inte att testa. Så typiskt att mitt hår ska vara sån jädra svamp när det gäller de röda nyanserna. Well, jag gillar ju rött så ;)

Nä nu måste jag fortsätta studera, tenta imorgon bitti! Forza Elin, gör rätt, gör rätt, gör räääääätt! //Elin

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback