Oinspirerad

Ja, jag tror minsann att jag utelämnar den re-cap sen sist som brukar få inleda. Vi vet nog alla att det ändå bara skulle bli fokus på det som inte skulle hända. Så är det. Torsdag idag och tenta nummer 1 om två dagar. Tänk att det hela tiden finns saker som är mycket mer brådskande än att plugga för omtentan.

Tips till alla er som läser på universitete:
1. Skriv alltid minst en mening/gör minst en uträkning på varje fråga oavsett om du tror det är rätt eller inte.
2. Ge ALDRIG upp, sitt till sista minuten och skriv ner allt du kommer att tänka på om du nu inte kan.
3. Släng INTE dina anteckningspapper om det är en tenta där du räknat på saker, lämna in ALLT.
4. Ta alltid med massivt med mat/fika till tentor så att du kan sitta och äta tills du kommer på något att skriva ifall du nu kör fast.
5. Sudda INTE (återigen främst tentor där det handlar om att räkna)
6. Uttala aldrig orden "jag tror inte det här kommer på tentan" medan du pluggar...hört talas om självuppfyllande profetia?

Ja, vi kan väl säga som så att jag är ganska kick ass på att plugga. Dock har mitt fokus påverkats av att jag läst ungefär fyra år, var nästan less innan jag började så ja vi kan väl säga att jag är hyfsat less nu. Detta har resulterat i att jag frångått mina egna regler, till exempel att aldrig lämna in med någon fråga blank. På de tre senaste tentorna har jag lyckas få två omtentor. Yey. Det dumma är väl att enda anledningen till det egentligen är att jag frångått principerna ovan. Så jag får skylla mig själv.

När jag tänker efter tror jag att det är eftermiddagstentorna som spökar. Nu för tiden har vi nästan bara tentor 14-18 medan jag tidigare under studierna alltid haft morgontentor. Jag fungerar bättre på morgonen, se där har jag en till faktor som sabbar ;)

Men ja ä int bitter, men ja, det är svårt att plugga till omtentor. Jag tycker som att jag redan kan det här och framförallt tyckte jag att jag kunde inför ordinarie tenta och då gick det uppenbarligen inte vägen. Så vad är det som saknas? Bra fråga!

Nu tillbaka till plugget! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback