Like the desert

Det finns många fina sidor med att ha hund. Det finns en del mindre fina också. Men jag tänker så här. Ja, jag/vi måste gå ut oavsett väder för att rasta voffsan men å andra sidan kommer vi ut bra mycket oftare tack vare henne. Det är nyttigt med luft. Sedan var det det här med våren...grus, hår...voffsan hjälper inte på något sätt till att hålla det renare i lägenheten. Jag dammsög imorse, det är redan som ett grustag på golvet. Uppsidan på det hela är att vi antingen städar oftare eller låter bli att städa lika ofta för det blir ändå skitigt lika snabbt ;)

I förmiddags blev det en helstädning av lägenheten och så en kortare promenad i solen. Tänk att jag har faktiskt varit 110% ledig idag :D Sweet! Och imorgon börjar ett moment som skulle kunna gå till historien som magiskt ;)

Igår tog grannen, syrran, Gin och jag en promenad runt grannskapet och till helgen ska C.K. (Inte Calvin Klein utan en mer epic C.K i form av syster) och jag ta och planera vårt nya "träningsschema". Jag sätter snuffar för jag vill markera att vi inte tränar för att bli slanka eller snygga, för det är vi redan :P, utan för att Gin ska få röra på sig mer och att vi ska ha någon chans att hänga med i Blodomloppet :)



Just nu, nejdå jag hoppar inte alls fram och tillbaka på tidslinjen, ligger Gin och grufsar för att det rör sig folk utanför huset. Fönstret är öppet. Märk väl att vi bor på tredje våningen så hon kan inte direkt göra något åt de som går där nere. Syrran är på praktik och hunden är sur för att hon måste dras med mig. Men det är lugnt för jag vet att hon älskar mig, innerst inne :P

Hungerspelen blir dissad som film lite varstans, ska få låna böckerna av syrran men jag gissar att det är lite som med Twilight. Bra böcker och filmer som förstör det fina med dem. Grejen är ju den att när jag läser får jag själv måla upp karaktärerna så att de passar in i mitt huvud, mycket sällan som jag tycker att filmer har skådespelare som tolkar karaktärerna "rätt". Me like books! Summan av kardemumman, filmer ska helst inte baseras på böcker eller också ska jag inte läsa böckerna om jag ser/tänker se filmen ;)

Over and out from tha house! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback