Av ren vana

Igår när jag kom hem insåg jag att gör utför samma "rutin" varje gång jag kommer innanför lägenhetsdörren. Tänkte ni skulle få följa med på resan från ytterdörren till kontoret i en liten bildberättelse :)

Tro det eller ej, men det första som händer är att jag trasslar mig ur handsfreen, stänger av musiken och dumpar mobilen på glasbordet i hallen (glömmer fem minuter senare vart jag lagt den...).

Eventuell halsduk, mössa och vantar åker upp på hatthyllan för att
ventilera efter en hyfsat hurtig 30minuters promenad ;)

Skor av, ja det var väl ganska väntat. Orkar dock aldrig plocka upp posten
innan jag hett av mig ytterkläderna så den dansar jag runt tills jag fått av mig skorna :P

 

Väskan lämpas alltid på skomattan under hatthyllan någonstans mitt i skor-avtagnings-cirkusen.

Ja så åker då jacka och eventuella täckbyxor av och eventuella kofta/skjorta
eller dylikt flyger iväg till sängen, ibland golvet ska erkännas :P

Så kommer vi till steget som var det som fick mig att fundera på detta igår, det kanske minst självklara. Klocka, halsband och örhängen åker av och håret sätts upp om jag inte haft det uppsatt under dagen. Sådär en kvart senare sitter jag och funderar på vad jag gjort av mina accesoarer ;)

Ja ni, det var väl egentligen inte något konstigt med det. Det konstiga med det hela är kanske att jag ens funderat på det :P Jag menar, klart att man plockar av sig ytterkläder och så vidare när man kommer hem men är det också så att alla har en omedveten rutin? Lurigt...

Nu är det TOLV minuter kvar till matchen och jag har nästa lyckats sysselsätta mig såpass bra sedan jag kom hem att jag inte funderat på hockeyn överhuvudtaget men nu fladdrar fjärilarna i magen :S Duschat, diskat och städat lite men trots att klockan var nära fem när jag kom hem kommer jag nu tvingas plågas tio minuter till innan matchen drar igång. Extra fin dagen till ära, t-shirten jag fick av bästa Vikingen åkte på efter duschen och så Övik-s mjölkhävare-glas i handen :P Dricka mycket vatten idag och imorgon eftersom jag ska lämna blod :) Tur att jag gillar vatten ganska bra ;)

Over and out, HEJA MODO! //Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback