Attans :(

Sitter och tittar på möbler efter att fått en fixidé om att jag skulle vilja ha en liten lådbyrå i badrummet. Det jobbigaste med sådana idéer är när de krossas av att jag antingen inte hittar det jag letar efter (bilden i mitt huvud) eller att jag hittar det jag söker men inser att det inte vore ett vettigt inköp på något sätt. Ibland på grund av att jag inte har behov av objektet och att det då bara vore slöseri med pengar och ibland för att min perfekta bild i huvudet krossas när jag får fram bilden på datorn.

Just precis som jag konstaterade att det är svårt att googla utifrån idéer i form av bilder, så hittade jag såklart åt möbeln jag suktat efter ett tag.

Denna förvaringsmöbel från Jysk (serien Maui) hade jag velat ha i badrummet, men när jag väl hittat åt den och hunnit jubla över att den stämmer perfekt med de mått jag tänkt mig så inser jag att jag glömt bort handduskkrokarna i mina beräkningar. Med andra ord skulle det inte bli bra med den här byrån där jag tänkt eftersom det skulle innebära att handdukarna kommer ligga halvt ihopknycklade på byrån.

Jag började då fundera på de övriga förvaringsmöblerna i serien.

Tyvärr (eller kanske lika bra) så har jag efter lite funderande kommit fram till att det inte finns något bra ställe i lägenheten att placera någon av dessa möbler :( Synd för jag tycker verkligen de är jättefina. Men jag tänker så här, jag sparar pengar tills jag har ett hem där det är lönt att anstränga mig när det gäller inredningen. Jag menar, det är rätt troligt att jag flyttar från denna lägenhet inom två år och då är det dumt att dra på mig massa saker som ändå inte passar in.

I ett framtida hem skulle jag vilja ha den här serien i alla fall så jag får hoppas att den finns kvar eller att jag hunnit ändra mig, vilket är ganska troligt ;) //Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback