Pinsamt tv4

Debatt gällande ridsport och vilka plockar tv4 in? Jo Mattias Månsson (hockeyspelare SSK) och Lars Anrell (journalist) och Helena Lundbäck samt Jens Fredricsson. Med lite fördomar som underlag vill jag kritisera att de plockar in en hyfsat stereotypisk hockeyspelare eller egentligen tycker jag det är rätt smart men det de borde ha gjort är att ha plockat in en hockeyspelare eller någon annan "manlig" snubbe för att göra debatten lite mer intressant.

Hästen och ryttaren är ett team, som Fredricsson sa. Månsson kontrar med att Roffe sagt att han kommer välja häst en månad innan och att det säger väl allt. Återigen kliver Fredricsson in och säger att inför ett OS-lag väljs de bästa spelarna och JA så sant. Klart att alla som håller på med idrott vill ha de bästa förutsättningar som möjligt.

Genusperspektiv. Ja så är det säkert. Ridsport räknas som en "tjejsport" men märk väl att det är en majoritet män som rider på högre nivå. Har iofs ingen statistik på det men är ni så intresserad kan ni minsann kolla upp det.

Jaja nu orkar jag inte tjata mer om ett uttjatat ämne men jag ska säga er det här, jag är irriterad över det liv som Roffes Jerringpris skapat och jag kommer fortsätta vara irriterad. MEN SUCK MÅNSSON, sluta gnäll på att ridsportförbundet gjort "reklam" för Roffe som att någon hindrade övriga sporter att göra detsamma?! Nä nu ger jag mig! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback