Kloka ord

När vi, jag och några kursare, igår satt och pluggade inför tentamen på fredag så sa Eda något mycket smart. Hon satt och lurade en stund innan hon delade med sig av sina tankar "ja men det är ju som försvaret brukar säga: få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp." Ber om ursäkt ifall jag inte citerade helt korrekt men jag hoppas att poängen gick fram till er som läser.

Viktiga ord i småjobbiga tider. Det jobbigaste är nog egentligen inte att jag har åkt på "dubbelplugg" eller vad man ska kalla det (pga omtentan jag åkte på) utan det jobbigaste är att vi är sån stor del av klassen som sitter i samma båt. Det kanske låter konstigt för er men det är som att luften är tung av bekymmer, kollektiv kollaps eller nått. MEN vi kämpar på och på fredag ska vi minsann gå till ÖP och göra vårt bästa och vem vet vi kanske klarar Ekonomistyrnings-tentan, ja det tror jag minsann att vi kommer göra!

Nu gjorde vi mål i hockeyn, heja oss! Modo-buss på Ica-parkeringen på Mariehem, tänk att en buss kan göra en (mig) på lite bättre humör haha konsten att glädjas åt det lilla. Nu kör vi! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback