Jisses

Ja vad ska man säga. Klev upp imorse, packade de sista grejorna, packade in i bilen och ett tag senare åkte jag syster och hunden iväg mot Ume. Vi kommer fram kring tolv. Syrran frågar vart hundmaten samt resten av hundgrejorna är...jag vill slå huvudet i väggen när jag inser att jag, trots påminnelse, glömt att ställa in sakerna i bilen. Fortsättningsvis öppnar jag den färdiga matlådan jag hade med mig upp och inser att det inte alls är kyckling och ris utan fisk, bara fisk. Her upp en kastrull vatten för att kunna koka makaroner medan jag packar väskan jag ska ha med till plugget. Slänger i mig maten, som visar sig vara en lite väl stor portion, och tar mitt pick och pack för att lämna lägenheten och bege mig mot campus. Utan långkallingar. Utan klocka. Utan öronsnäckor så jag kan lyssna på musik. Ja det var väl egentligen bara det första som var lite typiskt även om de andra punkterna irriterade mig. Att min mage var superfull var väl kanske inte heller så bra. Det är inte att rekommendera att äta mycket och sedan gå fort...mjälltugg kan jag säga. Kommer i slutändan fram tio minuter innan föreläsningen börjar. Bra Elin.

Dålig start och det tåls att påpeka att jag dessutom lyckades tippa ut lite fisk över golvet...men men väl på campus var det trevligt att se mina trevliga kursare igen och dagen flöt på helt okej. Lite omtentaplugg med folket efter föreläsningen och jag var hemma strax efter arton om jag inte missminner mig. Syrran hade till och med gjort en efterlysning på Facebook haha då är det illa ;)

Imorgon blir det plugg på förmiddagen och jobb på eftermiddagen. Låter som en plan, over and out! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback