Jag vet vad jag lovade

Okej. När jag startade min sidoblogg, www.detstavashockey.blogg.se, lovade jag att det inte skulle bli så mycket hockeysnack här. Ja det löftet tycker jag att jag hållt ganska bra men nu är råttet mågat som Ledin skulle ha sagt. AIKs sportchef säger att han "förstår" supportrarna som gojade sig igår och att poliserna är orsaken till att det blev som det blev. Dumt att ställa fullt poliser i trappen på läktaren, menar Gozzi och ja här kommer ett utdrag från sportbladets artikel, kanske ni bör ha det i baktanke också att Sportbladet precis som Hockeyexpressen är duktig på att skriva det de vill höra istället för det som de hört men jag har en känsla av att den här artikeln ändå presenterar "sanningen" rätt bra.

Uppfattade du poliserna som aggressiva?

– Det blev ju stökigt på grund av att de stod där. Jag kan förstå våra supportrar, att de inte vill att polisen står där om de sköter sig och vill heja fram respektive lag – varför ska de då ha en polis i nacken?

 

Men JA, klart som fan att jag skulle gå bananas av att ha poliser som står och flåsar mig i nacken...NOT! Vettigt folk, in my opinion, skulle inte bry sig om poliserna utan de skulle göra det som de kom dit för att göra - heja fram sitt lag. Håller med Hockeyligans säkerhetsansvarige Lena Sahlin, Gozzi kanske ska ta och koncentrera sig på sporten. Personligen tycker jag dessutom att han ska låta bli att "förstå" supportrar som beter sig dåligt. Varför ska klubben backa upp folk som inte sköter sig?! Finns ingen anledning! //Elin

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback