Ärligt talat

Jag sitter här och filosoferar lite kring de så kallade supportrarna som befinner sig på Hovet ikväll. Jag tycker inte att en "riktig" support är en person som gör saker som innebär att klubben på något sätt får dåligt rykte och det är just det jag tycker att många AIK- och DIF-supportrar gör, de skämmer ut sina klubbar. Jag tycker det rätt och slätt är pinsamt att supportrar bråkar, antingen med varandra eller polisen, och förstör för både sig själv och alla andra.

Mitt i mitt filosoferande kom jag fram till att det helt enkelt måste vara så att "huliganer" av olika slag, i olika sporter, helt enkelt har alldeles för mycket som tynger dem och då använder de sporten som en ursäkt för att få ur sig sina aggressioner. De inbillar sig att det är okej att bli förbannad på motståndarlagets supportrar och att det på nått sätt skulle vara en handling för att försvara sitt lags stolthet. Bullshit. Det enda ni gör är att skämma ut er själva och laget som ni påstår er stödja. That's how I see it.

Jag har sällan skämts så mycket som när det kom fram att det som sprejats på Fjällräven Center (då Swedbank Arena) sprejades av Modo-supportrar. Trots att jag inte var det minsta inblandad i det hela skämdes jag som om jag varit en av dem som höll i sprejburken. Precis som jag skämdes då, hoppas jag att alla riktiga AIK- och DIF-supportrar skäms över de som kallar sig supportrar men sedan ställer till med bråk. För det är just det som det är. Skämmigt. Big time! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback