Varför inte

Syrran satt och funderade på "lära-känna-frågor" för en skoluppgift och jag föreslår att de kan fråga vilket land folket skulle bo i om det inte var Sverige, varpå syrran frågar mig vilket land jag skulle ha bott i. Norge eller England svarar jag utan vidare eftertanke. Varför-frågan får därför ett lika spontant svar "Jadu, i Norge får jag bättre betalt och England...jag tycker brittiska är rätt fint." Hm ja ni, väldigt bra anledningar om jag personligen får tycka till!

Nu på morgonen har jag läst det sista i finansieringsboken. Med det sagt vill jag påpeka att jag kan läsa och läsa. Det ena innebär att jag slukar vartenda ord och hänger med i det jag läser, det andra innebär att jag halvföljer resonemanget som författaren försöker föra fram. En del kallar det studieteknik. Nästa steg är att reda ut key terms och se om jag förstår sammanfattningarna samt gå tillbaka och besvara concept checks. Det ska nog gå.

Ska prata med vår studievägledare idag med en kursare. Det är lite lurigt att läsa ett ämne som ligger utanför lärarprogrammet, inte alltid lätt att veta vad man ska läsa så att säga. Nu har vi lyckats reda ut det så pass att vi vet att Företagsekonomi C för lärarstudenter innebär 15hp redovisning och så en extra didaktikkurs på 15hp där VFU (praktik) ingår. En fågel viskade i mitt öra att det kan vara så pass att vi har chansen att lägga vår praktik i London på en svensk skola. Det vore spännande men vi får se.

Nu är det snart dags att bege sig till Campus för ett snack med Lennart och så är det föreläsning i eftermiddag. Makaroner och carbonare till lunch, mums! Ska erkännas att det är fusk-carbonare men syrran gjorde även spenatplättar igår och de är allt annat än fusk, mums! //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback