Slöseri med tid

Jag har rätt lång stubin och det är sällan jag blir riktigt arg. Irriterad kan jag bli, less och grinig men jag vill ändå påstå att jag inte är förbannad speciellt ofta. Idag är ett undantag. Det kan tyckas lite konstigt om man inte är insatt i det hela men när jag valde att lämna den så kallade uppsamlingsföreläsningen innan den ens kommit halvvägs skakade jag för att jag var så arg.

Jag kan tycka att en lärare som hela tiden påpekar hur svår kursen är borde vilja ge eleverna chansen att reda ut frågetecknen när det kommer till uppsamlingstillfället inför tentamen. Men nej. Istället delas det ut lappar med nummer för att skapa mixade grupper och så går det sådär 20 min till meningslösa diskussioner som utmynnar i någon slags halvpredikan om att vi redan ska kunna ditt och datt och att det hela faktiskt bara handlar om avkastning och relationen mellan avkastning och risk. Vidare meddelar läraren att det är dags för ytterligare 10 min diskussion. Ungefär där valde jag att lämna rummet.

Utan att skryta om mig själv vill jag påstå att jag har relativt bra tålamod, beroende på vad det gäller, och som sagt blir jag inte arg så lätt men nu är måttet rågat! Naivt av mig att tro att det skulle ge något att gå på uppsamlingen. Kanske var så att han tyckte att han inte fått tillräckligt många frågor på mail, vilket iofs inte vore konstigt när han beklagar sig över frågor via mail om de skickas. Suck.

Nä nu måste jag försöka släppa det här och plugga vidare inför tentamen. Btw, det är inte bara semledagen imorgon utan även pannkakans dag. Don't you forget ;) //Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback