Kallt? Dumheter!

Ja vad säger man. "Extermkyla lamslår Sverige", äh kom igen! I södra Sverige har det varit mellan 8-15 minusgrader enligt de rapporter jag läst. Det är inte kallt. Det är knappt kyligt. Inte när vi snackar vinter. Sedan kan jag acceptera att det kan upplevas kallt för dem som är van vid att det inte är mer än vadå -5 grader, men klä på er lite mer då för sjutton.



Jag och syrran, och Gin såklart, tog oss en promenad fram och åter ut till Ersboda för att handla och det gick minsann ingen nöd på oss trots -23 grader. Well, jag tycker faktiskt det kan hålla sig runt -15 men jag menar kring -20 är ganska normal vinter enligt mig. Jag gissar att folket i Kvikkjokk inte är speciellt imponerade över de -42 det varit där trots att det är kylrekord för säsongen, det är väl troligen vardag för dem under vintern när det inte är så knasigt väder som det varit i år. Men vad vet jag.

Ikväll är det HOCKEY! Och Melodifestivalen. Blev morötter, lite chips och så creme fraiche i smaken fetaost och soltorkade tomater - GOOOOD är den - till fredagsmysfika. Som sagt, Melodifestivalen ikväll. Trots att jag tycker att det utdragna formatet har minskat tjusningen så är det tradition och jag kommer nog aldrig ge upp Melodifestivalen :P Men tänk när vi, jag och mina syskon, var små och melodifestivalen var en enda kväll per år. Omröstningen höll på till ganska sent och det var alltid lika roligt att sitta uppe. Men men jag får acceptera att det blivit som det är och nöja mig med det ;) //Elin

Kommentarer
Postat av: Vikingen

Och Sherlock, Elin... glöm inte Sherlock ;)

2012-02-04 @ 20:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback