Hälsan går först

Det är lite lustigt det här med att prioritera saker. Om vi tar min dag som ett exempel. Syrran drog iväg till plugget vid åtta. Jag tittar en stund på tvn och bestämmer sedan att det behöver dammsugas. Det leder i sin tur att jag börjar vika kläder och plocka undan saker och ganska snart hade jag städat mer eller mindre lägenheten.

Eftersom jag känner mig småkrasslig, troligast inbillningssjukan iom alla runt omkring som är sjuk, bestämde jag mig för att skippa räknestugan på Campus. Istället slutade det med att jag avbröt mitt städande och en kompis plockade upp mig vid tio och jag var och hälsade på i nya lägenheten och bara umgicks ett par timmar. Det var mycket trevligt!

Promenaden hem var välbehövd, trots det något kyliga vädret, och jag kände mig som en ny människa när jag kom hem. Hann tänka tanken att jag skulle dammsuga innan syrran och hunden kom hem men i samma stund öppnas ytterdörren.

För att inte göra historien ännu längre kan vi väl konstatera att jag fått en hel del gjort idag och igår för den delen, kanske bara inte så mycket av det jag kanske skulle ha behövt göra. Men jag tänker som så här, ibland behövs mentala pauser och idag tog jag en :) Okej jag började den egentligen igår och tänkte som så att om jag mer eller mindre tar en fyra-dagars-helg så borde jag vara extra laddad för pluggveckan som följer ;)

Kvällens matcher tycks gå som de ska, på LÖRDAG är det hockey igen! Vi hörs! // Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback